Hoppas kunna arbeta från Egypten i 2-3 månader, mest i Dahab, och söker tips från vem som helst som nyligen har varit där och lyckats få wifi och/eller data att fungera.
Specifikt, om någon har råd om:
(1) Specifika boenden med bra uppkoppling
(2) Lokala SIM-leverantörer som har hyfsad 3-4G (inklusive om de finns att köpa i Dahab eller måste hämtas i Sharm el Sheikh)
(3) Andra lösningar
Jag skulle vara mycket tacksam. Jag måste kunna göra ljudsamtal via data, och helst videokonferenser om möjligt, men det är inget krav. Behöver inte ladda upp eller ladda ner stora filer. Har inte sett några nya inlägg om detta på ett tag.
Tack!
Kan inte svara på dina frågor exakt men vill ge dig lite viktig information jag fick från att arbeta på distans i Egypten:
-
De har väldigt bra teknologier för djupt web som stoppar alla VPN:er. Det var ett stort problem när jag försökte använda ett VPN för arbete
hittar ingen lösning för det förutom att fjärråtkomst till en dator i ett annat land (jag vet)
-
‘Oändliga’ SIM-kort var inte riktigt oändliga. Jag minns inte exakt vad det var, men jag köpte ett sim-kort med mycket data som slutade fungera snabbt eftersom det kostar ‘dubbelt’ eller ‘tredubbelt’ så mycket att använda sociala medier/streama videos osv. Blev avtänd från detta! Försök undvika detta 
Det har gått några år, så jag kan inte ge råd. Men om du åker till Dahab, kolla om ett rysktägt café som heter Red Cat fortfarande är kvar. De hade hygglig kaffe och den godaste honungskakan.
Som egyptier och nomad är det bästa att använda 4G från Vodafone. Allmän WiFi är mycket opålitligt i Egypten, även på 5-stjärniga hotell, förutsatt att du inte har Airbnb eller lägenhet med ADSL. Det enda sättet jag kunde behålla en tillförlitlig uppkoppling var via 4G.
När det gäller att blockera VPN, blockerar faktiskt även VOIP och vissa webbplatser som regeringen anser vara farliga (inklusive Medium!) men du kan kringgå Deep packet inspection med fördunkling. Det fungerade bra, ett annat alternativ är att använda SSH-tunnel. ExpressVPN var den bästa VPN-leverantören som kan kringgå DPI i Egypten.
• Express VPN fungerar.
• Skaffa ett datakit inklusive SIM och du kommer att ha mindre problem. Men du har rätt, oändlighet finns inte.
Hej, jag undrar om du kan utveckla detta lite mer.
Jag planerar att vara i Egypten i 6 månader och åker om en månad. Har gjort mycket research, men kan inte riktigt lista ut vilken VPN som är bäst att använda med min GL-iNet Beryl AX Travel-router för att få bästa hastigheter, kunna arbeta ovanpå min arbets-VPN och inte bli blockerad.
Jag behöver den snabbaste internetanslutningen, även om det innebär att jag måste resa bort lite varje dag från New Cairo eller betala priset.
Jag har en liknande fråga som nedan. Jag har ExpressVPN och köpte en Express Aircove-router. Min Beryl AX är på väg i postlådan imorgon.
Jag tänker göra A/B-tester av båda så snart jag är i Egypten för att se vilken hastighet jag kan få. Men om du har förslag på VPN-tjänst för att koppla samman routern med som har högsta hastighet i Egypten. Jag har hört många namn som Proton, Express, WireGuard.
Säg till för jag är villig att betala extra och vill vara säker på att få bra hastighet + inte bli upptäckt.
Jag kommer hyra ett lägenhet i 6 oktober, så jag tar gärna emot rekommendationer för internetleverantörer i Egypten också.
Tack, ska kolla där också!
Det är bra info - men viktigt att inse att deras arbets-VPN troligen inte kommer att fungera!