VPN Versus Proxy för TikTok Shop?

Hej allihopa! Jag behöver antingen en dedikerad IP eller en dedikerad proxy för att kunna göra affärer på TikTok Shop.
Kan någon snälla förklara varför det är bättre att använda en dedikerad proxy än en dedikerad VPN? Utifrån den forskning jag gjort - nästan alla rekommenderar en dedikerad proxy, men jag förstår faktiskt inte varför? Jag tänkte använda en dedikerad VPN, men kanske jag nu ska använda en proxy? Hjälp, snälla!

En dedikerad proxy kan vara bättre än en dedikerad VPN för affärsverksamheter på plattformar som TikTok Shop av några skäl:

1.	Prestanda: Dedikerade proxies erbjuder vanligtvis snabbare anslutningshastigheter jämfört med VPN:er, eftersom de har mindre belastning och är optimerade för specifika uppgifter, som webbsökning eller online-transaktioner.
2.	IP-konsistens: Med en dedikerad proxy får du en stabil, konsekvent IP-adress, vilket är fördelaktigt för att upprätthålla förtroende med online-tjänster. TikTok Shop och liknande plattformar kan flagga ändrade IP-adresser (vanligt med VPN:er) som misstänksamma.
3.	Målstyrd funktionalitet: Proxies kan vara mer flexibla och anpassade till specifika behov, som geo-målinriktning, vilket gör att du kan se ut som att du använder från en specifik plats, vilket ofta krävs för plattformar som TikTok Shop.
4.	Mindre ingripande: Proxies dirigerar vanligtvis endast webtrafik genom proxy-servern, medan VPN:er dirigerar all internettrafik, vilket kan vara mer påträngande och påverka mer av ditt nätverks prestanda.