Hej. Jag har precis prenumererat på det anpassade alternativet där jag endast vill ha VPN-servrar i USA och mer specifikt Cleveland, OH.
Jag ansluter till VPN-servern Cleveland Brown och har använt flera webbplatser för att kontrollera IP-adressens plats, och den visar alltid tillbaka till/kring Detroit, MI. Jag testade detta med några andra, som Buffalo Bill (som dyker upp i Ontario, Kanada).
Jag öppnade en supportärende igår och arbetar fortfarande med supportpersonen, men inget meningsfullt har hänt än.
Förstår jag inte bara något eller vad är grejen?? Tack!
Jag har inte använt deras tjänst på cirka 3-4 månader, men jag skulle märka samma sak hända för mig. Vanligtvis när jag gjorde IP-kontroller skulle det visa rätt plats, men ibland visade det en annan plats än serverns plats jag var ansluten till, och vid andra tillfällen, när jag loggade in på en tjänst som loggar din inloggningsplats för säkerhet, skulle platsen också visa något annat än VPN-serverns plats.
Till exempel, vid ett tillfälle använde jag New York-servern och min plats visades som New Jersey. Jag tyckte att det var konstigt, men tänkte att det var nära nog, sedan vid ett annat tillfälle, samma NY-server, kom platsen tillbaka som Virginia.. detta tyckte jag var ännu mer underligt, det hände ett par gånger till under tiden jag använde tjänsten, med olika platser som visades, och det kändes bara konstigt för mig, så jag har inte använt tjänsten på ett tag. Synd, för jag gillade verkligen produkten och tjänsten de tillhandahåller, jag gillar många saker med dem, och har inte gett upp helt, bara inte använt den på ett tag av några skäl; de konstiga olika platserna på IP-kontroller är ett av dem.
Hoppas du kan få ordning på det, förlåt att jag inte kan ge någon hjälp, jag tänkte bara dela min liknande erfarenhet, då det ibland kan vara till hjälp i sig. Lycka till!