VPN-server/klientfunktion på Deco Mesh Wi-Fi

Kära /r/TpLink,

Jag söker att köpa en Deco Mesh som stöder VPN-server/klient och även har stöd för dynamisk DNS. Levererar Deco Mesh Wi-Fi-routrar dessa funktioner? Om inte, vad skulle du rekommendera?

Tack

Dynamisk DNS stöds av hela Deco-serien, såvitt jag vet. Men det är kopplat till en TP-Link, du kan inte använda en tredje parts tjänst (NoIP eller liknande)

När det gäller VPN-server/klient verkar XE75 stöda detta; V2 till exempel, både EU- och US-versionen, har denna funktion implementerad i en av firmware-uppdateringarna.

Om du har en specifik Deco-modell på din önskelista, föreslår jag att du går till dess officiella TP-Link-sida, under support och kontrollera, för varje revision, om någon firmware-uppdatering nämner att lägga till stöd för VPN-server/klient.

Decos stöder No-IP, DynDNS och TP-Links gratis dynamiska DNS-tjänst.

Tack för ditt svar. Jag har inte några preferenser just nu och förväntade mig fler förslag. Jag tittade på gamla inlägg i denna subreddit men har ännu inte någon stark åsikt. Är XE75 en bra mesh? Vilken router använder du?

Inte alla. Ett par Deco X60 V2 som jag har hemma hos mina föräldrar stöder bara TP-Links tjänst. Kanske, precis som VPN-server/klient-alternativet, har de lagt till detta i nyare modeller.

Jag använder XE75: ett i router-läge och den andra enheten som AP med trådbundet backhaul.

Täckningen är verkligen fantastisk, jag har 50 enheter på gästnätverket (mest IoT och Alexa-enheter) och 15 huvud enheter och har för närvarande inga problem.

Jag gillar att gästnätverket faktiskt är på en separat VLAN.

Jag kan också bekräfta att VPN-server/klient och dyndns fungerar bra.

Det fanns några

Intressant, alternativet visas på min Deco M4 som är ganska gammal.

Har du klickat på tjänsteleverantörsalternativet för att byta tjänster?