Fick precis ett mejl från Mozilla att du nu kan välja VPN-inställningar per container
Firefox Multi-Account Containers – Get this Extension for 🦊 Firefox (en-US)
Det är ett bra tillägg till containers men det bör noteras att denna funktion kräver ett abonnemang på Mozilla VPN.
Du behöver ett abonnemang på Mozilla VPN för att kunna integrera det med Multi-Account Containers. För att bli abonnent, besök Mozilla VPNs webbplats.
Jag är abonnent på Mozilla VPN och det låter mig inte integrera det i containers, det fortsätter att säga “hämta Mozilla VPN” och när jag klickar på det ber det mig ladda ner VPN:et som jag redan har laddat ner.
OMG, det är en fantastisk funktion!
Ja, fler inställningar per container! Jag behöver en lista över “webbplatser att öppna i denna container”
Jag vill ha mycket mer från multi-account containers faktiskt!
Wow, det här är verkligen häftigt! Jag undrar om detta någonsin kommer att öppnas för andra VPN:er som Proton?
Förmodligen inte, men man kan hoppas.
Blev exalterad, såg ditt kommentar, blev ledsen ;(
Undrar om detta skulle kunna implementeras av andra VPN-leverantörer som har egna plugins? Jag tittar på dig, PIA!
Det här är inte sant, det fungerar med vilken Socks-proxy som helst. Jag använder det med min VPN-leverantör och testade det framgångsrikt med Tor-proxy.
Den artikeln säger bara att du behöver ett abonnemang för att använda Mozilla VPN.
Hej Alkrin, några saker att kontrollera…
1.) Se till att Containers är uppdaterat till v8.0.4
2.) I Containers, se till att båda behörigheterna för Mozilla VPN-integration är aktiverade. Detta kan göras i Inställningar.
3.) I Mozilla VPN-appen, se till att du använder den senaste versionen av appen (Inställningar → Om oss). Stöd för containers-integration lades till i 2.6.1.
Senaste utväg: Om Containers fortfarande inte “känner igen” Mozilla VPN-appen, försök att öppna Containers-panelen några gånger medan Mozilla VPN-fönstret också är öppet.
Förhoppningsvis löser detta det för dig, men om problemet kvarstår, rapportera gärna ett problem https://github.com/mozilla/multi-account-containers/issues/
Något i webbläsarkonsolen?
Kanske är det en annan version eller något? Vad händer när du installerar det?
Kanske något att rapportera på GitHub · Where software is built?
Jag förstår inte. Är det inte just den funktionen som nu är tillgänglig? Jag tycker bara att inte alla VPN eller proxy kommer att fungera. Jag hoppas PIA fungerar dock.
Som nämnts i posterna ovan, om din VPN-leverantör stöder proxies kan du förmodligen använda container-proxy-funktionen. Jag är inte säker om Proton nu stöder proxies, de brukade inte göra det. Det finns dock en tråd över i r/ProtonVPN…
Lite off-topic, men PIA har blivit köpt av det israeliska skadlig programvaruföretaget Kape Technologies.
Multi-Account Containers-underhållaren här.
För att bygga denna funktion byggde Mozilla VPN-teamet också per-container proxy-inställningar. Om din VPN-leverantör kör proxies på sitt nätverk kan du använda deras proxyservrar i din container genom att välja “Avancerade proxyinställningar” i din containerinställning.
Någon frågade på Github men fick inget svar.
Redigering: Bara en tanke, varje container stödjer individuella proxyinställningar med en type://host:port så kanske något kan göras med det…
Redigering 2: postade fel Github-länk.
Ja, andra tillägg kan också utnyttja denna funktionalitet. Men det skulle kräva att de gör ändringar i sina respektive tillägg.
AFAIK använder det endast Native Messaging API för att kommunicera med VPN-klienten för att låta den veta var trafiken för en specifik domän/IP ska routas. Så det borde vara möjligt för vilken annan leverantör som helst att göra samma sak.
Jag sa inte att proxies inte skulle fungera, jag föreslog till och med det. Det är den nära integrationen mellan Mozilla VPN och Containers som inte fungerar.