Hej,
jag har 2 VPN…
En är Surfshark och en är VPNUNLIMITED…
Surfshark fungerar väldigt snabbt på min telefon (samma server, samma protokoll, samma WiFi)…Det är samma för VPNUNLIMITED…
Jag har också 2 Fire TV Stick 4k…
Jag laddade ner båda VPN på båda Fire TV Stick och märkte att hastigheten på Fire TV Stick är mycket sämre än på telefonen (Fire TV Stick är faktiskt närmare routern än min telefon, så det borde fungera snabbare)…
hastigheten på telefonen var 250 Mbps, på båda Fire TV Sticks var den 9 Mbps (som sagt, samma WiFi, samma protokoll, samma server)…
Har Fire TV Sticks några problem i systemet med VPN eller vad?
En av dessa Fire TV Sticks har den nya UI:n, den andra har fortfarande den gamla…
Vad ska man göra?
Tack
Välkommen till /r/firetvstick.
-
Vänligen inkludera din Fire Stick-modell, mjukvaruversion och TV-modell. Hjälp oss att hjälpa dig.
-
Efter 3 dagar är du välkommen att posta igen.
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.
Pure wireguard fungerar utmärkt för mig.
Om Fire TV Stick är nära routern, varför inte ansluta den direkt till routern… det borde ge dig mer hastighet och mer tillförlitlighet.
Jag har också VPN på min Firestick… det saktar ner också… fungerar fortfarande, men varför minskar hastigheten till ungefär halva när jag använder VPN?
Jag visste aldrig att detta var ett problem…
Vad menar du med att ansluta med LAN-kabel?
Menar du att ansluta med en nätverkskabel?
Jag vet inte… vilken VPN har du?
Ethernetkabel, men vad du än gör, köp inte Amazon Internet-adaptern eftersom den är helt dålig, du kommer att behöva en OTG-kabel, en USB-hubb med 3,0 USB och Gigabit Ethernet-port, samt CAT6-kabel.… Dessutom kan du genom att lägga till USB-hubben utöka lagringen på Fire Stick 4K… här är min setup:
USB-hubb med Ethernet-port: Amazon.com: uni USB to Ethernet Adapter, USB 3.0 Hub with 100/1000 Mbps RJ45 Ethernet Driver Free, Sturdy Aluminum 4-in-1 USB-A to LAN Network Adapter Compatible with iMac, PC, Chromebook Laptops, and More : Electronics
CAT6-kabel: Amazon.com
32GB-minneskort: https://www.amazon.com/gp/product/B081QSHG13/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Express VPN… sänker min nedladdningshastighet till ungefär hälften på 2 olika Firestick 4K…
Okej, tack så mycket…
Så den är samma som min situation, bara att jag har Surfshark VPN inte ExpressVPN.
Bara så du vet, om du bestämmer dig för att utöka lagringen är det inte så enkelt som att plugga in en USB-minne, du måste använda remote ADB-shell och skriva några kommandon…
Jag trodde att det inte är så enkelt som det låter ![]()
Finns det någon bra artikel som handlar om att utöka lagringen? Jag vill göra detta men har inte riktigt förstått den bästa metoden än.
Om du expanderar lagringen på en 4K Fire Stick, följ den här videon: https://youtu.be/CLEUeSZ92tU
Om du expanderar lagringen på en 3:e generationens FireStick eller Firestick Lite, följ den här videon: https://youtu.be/BOC_pWAdVgY