Jag har använt heminternet i ungefär 6 månader nu och jag älskar det. Det har mest varit en hit och miss för mig (mest miss), men när jag använder VPN och försöker ansluta till interna system (mest webbsidor) så fyllde inte sidorna helt. Jag få ofta delvisa sidor eller timeout. Inget stort problem eftersom jag mest RDP:ar till min skrivbord och får tillgång till de sidorna, men ibland vore det trevligt att slippa göra det.
Jag snubblade på en tråd på Tmobile:s huvudreddit-sida där någon nämnde att det hjälpte att sänka VPN MTU-storleken. Så jag testade det idag och sidorna laddades direkt! Självklart kan resultaten variera eftersom jag inte testat detta flera dagar i rad, men det är värt ett försök om du har VPN-problem.
Vissa VPN-klienter kanske tillåter att du ändrar MTU-storleken i programmet, men jag var tvungen att göra detta via CLI på en Mac.
Du måste koppla upp dig mot ditt VPN och köra följande kommandon från CLI:
sudo ifconfig utun2 mtu 1370
där utun2 är din VPN-tunnel.
Jag har ingen Windows-dator att testa på, men här är en länk till instruktioner om hur man ändrar det:
https://support.purevpn.com/how-to-change-mtu-value-on-windows-xp-vista-7-and-8
Jag är inte säker på om jag kan ändra MTU-storleken på Android, men jag ska ta en titt senare idag och rapportera.
Förhoppningsvis hittar någon detta användbart.