Hej allihopa! Jag behöver antingen en dedikerad IP eller en dedikerad proxy för att kunna göra affärer på TikTok Shop.
Kan någon förklara på ett enkelt sätt varför det är bättre att använda en dedikerad proxy än en dedikerad VPN? Utifrån den forskning jag gjort – nästan alla föreslår en dedikerad proxy, men jag förstår inte riktigt varför? Jag planerade att använda en dedikerad VPN, men kanske ska jag nu använda en proxy? Hjälp snälla!
En dedikerad proxy kan vara bättre än en dedikerad VPN för affärsverksamhet på plattformar som TikTok Shop av några skäl:
1. Prestanda: Dedikerade proxies erbjuder oftast snabbare anslutningshastigheter jämfört med VPN:er, eftersom de har mindre överbelastning och är optimerade för specifika uppgifter, som webbsökning eller online-transaktioner.
2. IP-konsekvent: Med en dedikerad proxy får du en stabil, konsekvent IP-adress, vilket är fördelaktigt för att behålla förtroendet med online-tjänster. TikTok Shop och liknande plattformar kan markera byte av IP-adresser (vanligt med VPN:er) som misstänkt.
3. Målinriktad funktionalitet: Proxies kan vara mer flexibla och anpassade till specifika behov, som geo-målning, vilket gör att du kan se ut att komma från en viss plats, vilket ofta är ett krav för plattformar som TikTok Shop.
4. Mindre påträngande: Proxies dirigerar vanligtvis endast webtrafik genom proxy-servern, medan VPN:er dirigerar all internettrafik, vilket kan vara mer påträngande och påverka mer av ditt nätverks prestanda.
Vilken typ av proxyserver får du? Varifrån?