VPN-klient visar vår faktiska plats

Jag köpte nyligen en UDM Pro för att ersätta vår USG, främst för VPN-klient- och Protect-funktionerna. För närvarande dirigeras alla enheter genom VPN och om jag söker på duckduckgo vad min IP är från vilken enhet som helst, visar den VPN-IP, men om jag söker på duckduckgo vad min plats är, visar den vår faktiska plats.

Innan jag satte upp USG använde jag Pfsense. Med samma VPN-information visar den platsen för VPN:n istället för vår faktiska plats. Om jag installerar VPN-klienten på en PC och ansluter på det sättet, visar den IP och plats för VPN som den ska.

Vilken inställning kan orsaka detta i Unifi Network-appen? Jag har gått igenom och inaktiverat allt jag kan se och tänka mig, men det verkar alltid visa vår faktiska plats. All hjälp uppskattas. :slight_smile:

WAG: Din enhet hade GPS på och din webbläsare hade platsåtkomst tillåten.

Använder du bara IPV4 eller IPV6 också?

Vilken VPN-leverantör använder du?

Läckage DNS-förfrågningar?

Har du PIA på klienterna och också openVPN på UDM?

Bara IPV4, jag inaktiverade IPV6 i globala nätverksinställningar.

PIA. Jag tror inte att det är leverantören, för Pfsense med samma PIA-inloggningsuppgifter visar inte min plats. Att installera deras app på en PC med samma credentials visar heller inte min plats. Det verkar som att det är en inställning inom Unifi.

Ewww, men det är sant att vissa VPN:er inte kan hantera det.

Om din VPN är läckande är det inte Unifis fel. Använd en bättre VPN.

Det finns en plats / tidszonsinställning gömd i konsoleinställningssidan

unifi.ui.com/consoles/

men du kan bara ändra var “enheten tror att” den är härifrån… inte inaktivera det.

Jag har ställt in det på Jamaica, men det visar fortfarande min faktiska plats.

Jag tror att det bara är för att Unifi-platser är för Unifi… och påverkar inte geo-taggen kopplad till den publika IP:n på wan för din gateway.

Jag erkänner att detta är så långt jag kan gå eftersom jag inte vet någon mer relevant information.