VPN-klient till IPVanish & OpenVPN-server för fjärranslutning till LAN

God eftermiddag,

Jag är ny inom PFSense Så jag är just nu remote och dumt nog tänkte jag, eh, jag VPN in till min pfsense på en redan skapad OpenVPN-server på pfsense-boxen och satte upp min IPVanish-klient… Tja, jag antar att det fungerar eftersom jag inte längre kan VPN:a tillbaka till nätverket.

Inget stort bekymmer, det verkar som att all min trafik fortfarande är på, jag kan bara inte ansluta på distans. Min fråga är, när jag kommer hem; är det möjligt att behålla förmågan att VPN:a in i mitt nätverk medan OpenVPN-klienten körs? Om någon kan skicka en steg-för-steg-guide för att få detta att fungera skulle det vara fantastiskt, jag är fortfarande ny på pfsense. Jag har en Pi3 som kör pihole, jag kan alltid installera OpenVPN på den men vill undvika det.

TL;DR - Behöver IPVanish OpenVPN Client som körs på pfsense samtidigt som jag kan VPN:a till pfsense:s OpenVPN-server.

Tack i förväg

Hej, jag är inte expert men jag vet att du inte kan portforwarda med IP varnish. Några VPN-leverantörer möjliggör det men inte IP Varnish.

Men du kan VPN:a in om du tillåter en IP på LAN med en standard gateway och korrekt NAT.

Många steg-för-steg-guider finns på nätet för att åstadkomma detta.

Lycka till

Jag fattade det

På VPN-klientanslutningarna ställ in “don’t pull routes”, när jag gjorde det kunde jag VPN:a medan mina klienter var anslutna utgående.

Hej

Jag antar att du har minst en regel på wan som detta för att ansluta inkommande;

IPv4 UDP - * - * - WAN-adress - 1194 (OPEN VPN) - *

Har du använt openvpn-guiden?

Du kan felsöka din openvpn-server med din mobil för test från nätet.

Jag kör en openvpn-klient med IP varnish för fjärranslutning just nu och kan ansluta in till min pfsense openvpn-server. Men jag har flera nätverk/VLAN.

Här är lite startinfo;

https://nguvu.org/pfsense/pfsense-baseline-setup/