VPN kill switch fungerar inte och anslutningsproblem efter uppdatering på Windows 10

rik flämtande knappt flyktsupport ett yam-praktik försvinner gnista

Detta inlägg raderades massivt och anonymiserades med Redact

Hej! Jag är väldigt ledsen att höra att KillSwitch inte fungerar som det ska och att anslutningen läcker.

Låt oss snabbt ändra anslutningsprotokollet. Gå till Surfshark-appen - Inställningar - VPN-inställningar - Protocol. Välj OpenVPN (UDP) och försök att ansluta. Om problemet kvarstår, prova även andra protokoll.

Om det inte hjälper, kontakta mina kollegor på [email protected], jag är säker på att de gärna hjälper till!

Ha en underbar dag!

Jag har samma problem också. Och inget hjälper efter att ha bytt protokoll.

Win 11 och inget liknande problem (ännu). Jag undrar om detta mest är relaterat till Win 10. Kanske andra kan dela med sig av sin OS-version.

Att byta protokoll, DNS-inställningar, brandväggsinställningar, inget har hjälpt att lösa problemet. Jag har kontaktat support flera gånger om detta, men den enda lösningen varje gång är att ominstallera och konfigurera om Surfshark.

Hej, kan du också försöka installera om vår app en gång till? Vi släppte den nya version 5.6.0 som innehåller många buggfixar och kan hjälpa dig att förhindra ytterligare problem i framtiden.

När jag hade detta problem gjorde jag en ren installation till 5.5.3. Sedan släpptes uppdateringen idag och killswitch fungerar inte alls längre. Jag är ansluten till VPN. Jag märkte också att när jag kopplar bort manuellt förblir anslutningen till multihop-anslutningen jag använde aktiv. Men även med min egen IP-adress blockeras inte internet som det ska. Den här gången finns ingen prompt för att installera 5.6.0. Jag antar att jag måste göra en till ren installation och konfigurera alla mina inställningar igen… Kanske skulle en bättre lösning vara att kunna säkerhetskopiera en fil för användarinställningar och ersätta den varje gång jag gör en ren installation. Detta har varit ett långsiktigt problem som har återkommit de senaste 2 åren, ända sedan jag fick Surfshark, på flera enheter som kör Windows 10.

Det är ett konstigt problem förvisso, troligen skulle våra utvecklare vilja kontrollera en diagnostikrapport från vår app också:
https://support.surfshark.com/hc/en-us/articles/13412100532242-How-to-collect-diagnostics-from-any-device

Kan du meddela oss på [email protected] när du skickar rapporten?