Jag har haft min VPN i ungefär ett år nu och efter att ha bytt till Comcast slutade den fungera. Den fungerade bra på Wi-Fi Xfinity, men nu misslyckas även det.
Finns det någon lösning på detta problem?
Jag har haft min VPN i ungefär ett år nu och efter att ha bytt till Comcast slutade den fungera. Den fungerade bra på Wi-Fi Xfinity, men nu misslyckas även det.
Finns det någon lösning på detta problem?
Vi har gjort förändringar för att skydda anställda, så svarstider och samtal kan vara längre än vanligt. För omedelbar hjälp, kolla in Xfinity-assistenten. Du kan också använda Xfinity MyAccount (Webb|iOS|Android) och xFi-appen (iOS|Android) för produkt- och kontosupport.
Jag är en bot och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.
Prova att kontakta din VPN, de är förmodligen mer bekanta med eventuella problem.
En VPN är inte den allsmäktiga lösningen folk tror att den är. Din trafik är endast krypterad till VPN-serverns plats. Efter det är privatlivet utraderat. De har inget riktigt syfte annat än att få folk att tro att de gör något säkert.
Vi har haft VPN-problem på senaste tiden också. När vi kopplar en hushållsanvändare till ett företag (båda Comcast-tjänster) kan vi inte längre använda varken IPSec eller SSL VPN för dem. Jag kan ta mig dit via tracert. Detta fungerade förra veckan.
Det här hände mig när jag fick en ny modem förra året. Jag blev så irriterad eftersom jag behövde den för jobbet - den blev avgörande i mars av självklara skäl.
Min fungerade med Comcast i många år och så fort jag fick den nya slutade den fungera. Jag försökte allt jag kunde genom att googla olika lösningar i dagar. Fick avancerad teknisk support att titta på det och en tekniker kom ut och bytte ut modemet mot ett nytt (men samma modell). Jag var på väg att nedgradera till det gamla modemet när det började fungera igen efter ett par dagar - jag trodde att det kanske var en automatisk firmwareuppdatering till modemet. Förhoppningsvis är det fallet för dig? Vet inte om du kan tvinga en uppdatering men det kan vara en möjlighet.
Detta är Comcast-specifika anslutningsfel. Det var inga problem på Verizon. Kräver Comcast något speciellt på grund av deras nätverkssäkerhet?
Jag försöker inte klaga. Jag tror verkligen att Comcast kan åtgärda dessa problem och kommer att göra det om du håller koll på problemen. VPN-support är inte komplicerat och Comcast vet det.
Du har rätt! Jag har andra syften än vad den genomsnittliga användaren betalar för. Det är också viktigt nu eftersom mitt jobb kräver möjlighet att använda en VPN. OpenVPN borde fungera som standard, särskilt på Linux.
Vilket är huvudpoängen för de flesta. Det är krypterat när det går ut från ditt land eller ISP, efter det spelar det mindre roll.