Jag har haft min VPN i ungefär ett år nu och efter att ha bytt till Comcast slutade den fungera. Den fungerade bra på Wi-Fi Xfinity, men nu misslyckas den även där.
Finns det en lösning på detta problem?
Jag har haft min VPN i ungefär ett år nu och efter att ha bytt till Comcast slutade den fungera. Den fungerade bra på Wi-Fi Xfinity, men nu misslyckas den även där.
Finns det en lösning på detta problem?
Vi har gjort förändringar för att hålla anställda säkra, så svarstider kan vara längre än vanligt. För omedelbar hjälp, kolla in Xfinity Assistant. Du kan också använda Xfinity MyAccount (Web|iOS|Android) och xFi app (iOS|Android) för produkt- och kontohjälp.
Jag är en bot, och detta åtgärdades automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.
Prova att kontakta din VPN, de är sannolikt mer bekanta med eventuella problem.
En VPN är inte den ultimata lösningen som folk tror. Din trafik är endast krypterad till VPN-serverns plats. Därefter försvinner integriteten. De tjänar inget egentligt syfte annat än att få folk att tro att de gör något säkert.
Vi har också haft VPN-problem på sistone. När vi kopplar en privatperson till ett företagsnätverk (båda Comcast-tjänster) kan vi inte längre använda antingen IPSec eller SSL VPN för dem. Jag kan ta mig dit via tracert. Detta fungerade förra veckan.
Det här hände mig när jag fick en ny modem förra året. Jag blev så upprörd eftersom jag behövde det för jobbet - det blev avgörande i mars av uppenbara skäl.
Min funktionerade med Comcast i åratal, och så fort jag fick den nya slutade den fungera. Jag försökte allt jag kunde genom att googla olika lösningar i dagar. Fick avancerad teknisk support att titta på det och en tekniker bytte ut modemet mot ett nytt (men samma modell). Jag var på väg att nedgradera till det gamla modemet när det efter några dagar började fungera igen - jag misstänkte att det kan ha varit en automatisk firmwareuppdatering till modemet. Förhoppningsvis är detta fallet för dig? Jag är inte säker om du kan tvinga en uppdatering, men det kan vara en möjlighet.
Detta är Comcast-specifika anslutningsproblem. Det var inget fel på Verizon. Kräver Comcast något speciellt på grund av deras nätverkssäkerhet?
Jag klagar inte. Jag är övertygad om att Comcast kan åtgärda dessa problem och kommer att göra det om du håller koll på problemen. VPN-stöd är inte komplicerat och Comcast vet det.
Du har rätt! Jag har andra syften utöver vad den genomsnittliga användaren betalar för. Det är också viktigt nu eftersom mitt jobb kräver att jag kan använda en VPN. OpenVPN borde fungera som standard, särskilt på Linux.