VPN fungerar inte.. hjälp

På min telefon (Android 10), när jag ansluter till Outline VPN, visar det att det är anslutet men därefter finns ingen nedladdningshastighet medan uppladdningen (jag vet inte vad han laddar upp) går i full fart.
Jag försökte skriva IP-adressen men webbplatser öppnades inte.
Förresten är servern jag använde i Storbritannien.
Jag har också delat samma sak med mina vänner, deras VPN fungerar som den ska.
Jag vet inte varför det inte fungerar på min telefon.
Min telefon är också roottad (kan det vara en anledning?)
Vänligen ge lösningar.. tack på förhand.

Kontrollera om du har Private DNS aktiverat i dina WiFi-inställningar på Android. Om ja, stäng av det.

Fungerar det med andra Shadowsocks-appar? Jag använder den här med en Outline-server. Du kan prova det (importera bara URI:n) och se om det är ett problem med Outline-appen eller VPN/proxy-appar generellt.

Jag har redan stängt av det och testat… det fungerar fortfarande inte

Tack brorsan..det fungerade faktiskt med Shadowsocks..jag vet inte varför Outline inte fungerar…men Shadowsocks fungerar som en charm

Använder du en rotad brandvägg på din telefon?

Rotad brandvägg … nej jag tror inte det.. använder Arrow OS baserat på Android 10.. och ja, min telefon är roottad… Jag har också testat tredje parts VPN som Secure VPN etc. de fungerade alla bra.

Försök skapa en ytterligare profil i Outline Manager och använd den.

Ja, jag har försökt detta många gånger.. ingen lycka där.

Gå till Inställningar > System > Återställningsalternativ > Återställ Wi-Fi, mobil och Bluetooth. Låt det återställa ditt nätverk och starta om telefonen därefter. Kom ihåg att detta kommer att radera dina förinställda Wi-Fi-nätverk, så du måste ange Wi-Fi-lösenordet på nytt.

Jag har också försökt detta… fortfarande fungerar inte Outline, det ansluter men ingen hastighet… förresten fungerade Shadowsocks bra på min telefon.

Mycket konstigt. Det kan vara en inställning i Outline-appen som är fel, men jag vet inte. Hur som helst, om Shadowsocks-appen fungerar, borde det vara okej. Outline är bara en wrapper för Shadowsocks, så du tjänar inget på att använda Outline-appen.

Ja, konstigt.. jag tror att de inte har stöd för Android 10 tror jag…
Jag har inte ändrat något… det fungerade fortfarande med Shadowsocks…
Men Outline fungerar inte.

Shadowsocks och Outline fungerar båda på min Android 10 (Pixel 4) utan problem. Jag gillar Outline, men jag satte upp en separat självhostad VPS för Shadowsocks med Pihole för att kunna blockera annonser via DNS också. Fungerar utmärkt.

Åh… Android-versionen är inte ett problem då… jag vet inte vad som är fel…
Jag har testat allt jag kan tänka mig.
Jag ska försöka luska ut mer, tills dess använder jag Shadowsocks. tack