VPN för Mac OS?

Hej allihop

Vi använder för närvarande sophos SSL VPN för våra Windows-användare för att få tillgång till Windows-filservrar och annat utan problem. För våra Mac-användare försöker vi använda Tunnelblick, men det är inte särskilt smidigt och verkar alltid koppla ifrån.

Så vad använder alla för VPN-klient för Mac-användare som behöver ansluta till Windows-nätverksdelning?

Sophos Connect och Viscosity, fungerade för mig

Tunnelblick fungerar bra för oss. Runt 400 klienter som ansluter till en WatchGuard. Det tog ett tag innan det fungerade, men nu har vi inga problem med Tunnelblick.

Vi har två VPN:er, en via OpenVPN och en via GlobalProtect. Båda fungerar på macOS precis bra och jag använder dubbla VPN-anslutningar ibland.

Vi använder Tunnelblick med Sophos SSL VPN för våra Mac-användare, det fungerar bra, du måste bara se till att rätt OpenVPN-version är vald.

Har du erfarenhet av problem med nätverksdelning som inte automatiskt mappar över VPN på Mac OS X? Det är ett av de smärtpunkter jag upplever.

Jag använder vanligtvis standardalternativet. Vilken version rekommenderar du?

Tack

Vi använder också standard, men har haft några användare som bytt till den senaste versionen. Som Sophie inte stöder ännu. Jag tror att v1.0.2m är den version vi haft tur med.