Kan någon rekommendera tillförlitlig VPN för iOS som fungerar i Ryssland?
Gott försök, Roskomnadzor.
Liberty VPN i Telegram, 3 dollar i månaden
Jag använde VPN bucks och betalade för premium, vilket kostade ungefär 5 dollar/månaden
Jag har en server i Hamburg som drivs av min kompis, gör samma sak, det är ganska billigt, odetekterbart och en stor status.
Eftersom vi pratar om VPN, kan ni rekommendera VPN för Windows?
Psiphon VPN från App Store, du kan använda den gratis, men du kan också skaffa en betald prenumeration.
Eftersom de flesta VPN-appar har tagits bort från både Play Market och App Store, har VPN-marknaden flyttats till Telegram. De flesta av dessa kräver betalda prenumerationer, men överlag fungerar de bra. Gratis VPN-appar förbjuds antingen av Google/Apple eller blockeras av Roskomnadzor, vilket gör appen värdelös även om du lyckas ladda ner den. Jag vet att iOS inte tillåter sidoladdning av tredje part, som Android gör, men telegram-VPNs handlar inte om sidoladdning. Du kan fortfarande ladda ner och betala för dem på iOS. Det finns många av dessa, bara skrapa på ytan.
Groza VPN, neo VPN, 1,5 dollar
Snälla, felinformera inte OP. Appar har tagits bort från den RYSSLÄNDSKA App Store och Google Play. Om de är utlänningar med ett konto från ett annat land kan de fortfarande komma åt allt (och förresten, även för ryssar är det inte raketforskning att skapa ett nytt konto med nya inloggningar). Enligt min erfarenhet fungerar AmneziaVPN bra, men jag föredrar att skapa min egen VLESS-server från grunden.
Det är sant om den ryska App Store, men jag har ALDRIG hört om Play Store tar bort VPN eller gratis medieappar.
Apple är känd för att lyda Rysslands order, men Google, såvitt jag vet, vill helst hålla sig borta från det.
Så varför skulle man ladda ner NordVPN från USA:s app store, till exempel, om det ändå är förbjudet på nodnivå? Du kan ha det, men det är värdelöst. Det kommer helt enkelt inte att kunna koppla upp till dess servrar från Ryssland. Därför föreslog jag telegram-vpns.
Det jag menade var inte det. Om telegram VPNs fungerar - det är en bra workaround. Vad jag försöker säga är att det finns en skillnad mellan att en app tas bort från våra specifika länder av Google/Apple och att de ryska myndigheterna blockerar anslutningen till servrarna. Jag pekar på att det finns fungerande VPNs som du kan ansluta till idag, men deras appar har tagits bort från de ryska butikerna av Apple/Google. Jag föreslog inte OP att ladda ner Nord, Proton eller andra som har blivit blockerade i anslutningen.
Om någon VPN-tjänst UTTALAR att den fungerar från Ryssland - så FUNGERAR den från Ryssland.
Vissa tjänster föredrar att inte kämpa med att kringgå blockeringar och stoppar tjänsten i Ryssland själva - det är deras val.
Men de som föredrar att vägra, fungerar utmärkt oavsett om RKN försöker blockera dem eller inte.
Så vilka är de som föredrar att vägra och därför fungerar perfekt?