VPN för android tv och BBC iPlayer

Hej allihopa!

Jag bor utanför Storbritannien och är intresserad av att titta på Wimbledon-turneringen med en VPN-tjänst och BBC iPlayer.
Jag har testat ip vanish under en månad tidigare, men inte för BBC iPlayer. Det finns många alternativ i Google Play-butiken, så jag frågar om er erfarenhet.

Jag använder vanligtvis inte VPN-tjänster, så jag är ute efter ett abonnemang på 1 till 3 månader. Det finns ett bra erbjudande just nu från Pure VPN för 12 dollar för ett år, men jag vet inte kvaliteten på tjänsten…

Tack

Jag är i USA och använder NordVPN, det fungerar hyfsat för BBC iPlayer och BBC News-apparna på min Nvidia Shield. Jag sidoladdade iPlayer och News appar från APKPure och använde Sideload Channel Launcher 2 för att lägga till dem på min Shellds hemskärm. Det buffer ibland men är inte dåligt.

Jag använder Cyberghost VPN, men det finns ett problem.

Den officiella BBC iPlayer-appen är automatiskt dold på Shield om du är utanför Storbritannien. Även om du sidoladdar den.

Du behöver sidoladda en modifierad version härifrån https://forums.geforce.com/default/topic/1011733/shield-tv/how-to-fix-the-disappearing-bbc-iplayer-app-for-out-of-region-/ Läs tråden; det är ganska tydligt.

Förutom det fungerar det bra, det är bara lite långsamt att starta strömningen.

Var är du just nu? Wimbledon sänds globalt på flera tv-nätverk (ESPN och TSN i Nordamerika)… det kan vara enklare för dig att få en lokal sändning av turneringen istället för att krångla med en VPN.

Jag är i Irland. Den enda jag kunde få att fungera med ITV, BBC och C4 var ExpressVPN. Kunde inte få IPVanish, Nord eller HideMyAss att fungera alls, fick bara felmeddelanden på BBC iPlayer. Dessutom, om du försöker göra det på en Amazon-enhet, måste du koppla din VPN i Storbritannien, sedan skapa ett UK Amazon.co.uk-konto med en UK-adress och kreditkort, annars ser du inga UK-TV-appen. Dessutom, varje gång du besöker Amazon-butiken under det kontot måste du göra det via din VPN eftersom Amazon spårar din plats Amazon överallt.

Jag hittade det på min telefons Google Play-butik, inte säker, sorry, skulle säga telefonapp Hola VPN och streama till TV.

Jag använder PrivateVPN. Det klarar Netflix och BBC iPlayer.

En DNS-baserad tjänst kan också fungera. Fördelen är att du inte behöver skicka all din övriga trafik genom proxyn också. Jag har haft rimlig framgång med Getflix, även om jag ibland måste försöka starta om strömmen, eftersom den verkar timeouta då och då.

Goose VPN fungerar kanon och du kan köpa 40GB för £2.99 per månad.

ipvanish. utan tvetydighet.

Hur tittar du på Wimbledon via BBC iPlayer-appen? Jag är också utanför Storbritannien och använder en smart DNS för att få tillgång till BBC iPlayer (fungerar bra). Men ingenting i BBC iPlayer-appen är sportrelaterat.
Jag vet att BBC iPlayer-appen har en separat sportapp, men jag kan aldrig lista ut hur man startar den eftersom det inte finns någon ikon för den någonstans.

Edit: oförändrad, jag fann en sportkategori, men det är allt FIFA Women’s World Cup-relaterat.

Tack allihopa för kommentarerna!!

Jag bestämde mig för att prova PureVPN, på grund av det fantastiska erbjudandet för ett årsplan. Jag hade redan skapat ett BBC-konto och aktiverade det på min Shield utan problem. Det första försöket att streama något misslyckades dock, då jag fick felmeddelanden för varje stream. Omstart av min Shield och omkoppling av VPN löste problemet. Navigeringen genom BBC iPlayer-appen var ögontröttande, men streaming var smidigt utan buffring.

Sedan försökte jag med iplayer-tillägget för Kodi. Menyn på tillägget ser bättre ut än den ursprungliga appen för mig, men streaming var mycket dåligt. Någon som använder Kodi-tillägget för att dela sin erfarenhet?

Det är allt för nu.
Tack!!!

TV Tap för Firestick.

Jag satte Nord VPN på en androidbox (Mibox) och Firestick igår kväll, och BBC iPlayer fungerar inte alls… ITV hub fungerar, men konstigt nog inte iPlayer… Finns det någon särskild inställning i Nord VPN som jag inte har aktiverat?

Jag tror att BBC har blockerats IP-adresser från VPN-leverantörer

Edit: vissa fungerar fortfarande, https://www.comparitech.com/blog/vpn-privacy/best-bbc-iplayer-vpn/

Prova Hola Android gratis Geo blocks välj land, titta på det valda nätverket.

Ja, jag vet det. Tack.

Jag bor i Grekland. Wimbledon är den enda Grand Slam-turneringen som servas av en grekisk satellitleverantör som heter Nova. De andra tre stora turneringarna servas av Eurosport Player som jag redan är prenumerant på. Jag är också prenumerant på den andra satellitleverantören i mitt land (Cosmote TV), så jag kan inte betala för allt jag behöver för att titta…

Jag har det och det fungerar inte för mig med BBC iPlayer, kan du bekräfta att det fungerar för dig? Var tvungen att göra något annat än att bara ställa in platsen till UK?

Jag har inte använt Nord VPN, men låt mig dela min erfarenhet med Pure VPN och Nvidia Shield under Wimbledon förra månaden.

Först och främst måste jag säga att jag inte använder VPN hela tiden, så när jag ville se iPlayer kopplade jag VPN-tjänsten till Storbritannien och startade sedan iPlayer-appen. Flera gånger fungerade det bra, men de flesta gångerna fick jag felmeddelanden när jag försökte titta på något. Omstart av Shield och att koppla VPN ibland fungerade, men efter de första dagarna fick jag felmeddelanden, så jag kunde inte titta på något även efter omstart. Det blev bättre sent på kvällen än mitt på dagen, och det är något jag inte kan förklara.
Allt detta dagar, om Shield misslyckades med att streama, använde jag min Android-telefon med iPlayer-appen eller min Chromebook med webbspelare. Min telefon misslyckades aldrig med att starta strömmen, och min Chromebook misslyckades bara ett fåtal gånger.

Slutsats: Jag kan inte ge VPN-tjänsten kritik eftersom den fungerar bra på min telefon och Chromebook de flesta gångerna. Självklart vet jag inte om detta är Android TV:s plattformsfel eller om det är något på iPlayer-appen för Android TV som bättre kan upptäcka om du är ansluten med en VPN-tjänst.

PS: vilken version av BBC iPlayer använder du på Mibox? Så vitt jag vet är Android TV-versionen utformad för att endast fungera med Nvidia Shield. Du kan förmodligen använda telefonversionen av appen, men du behöver antagligen en mus för att kontrollera…