VPN- eller Proxy-inställningar i DO

Hej allihop,

Jag har tittat igenom subreddit och hittade många olika guider och material men ville ha mer feedback.

Jag vill bygga min egen VPN eller proxy-server som mitt första projekt i DigitalOcean. Nu tittade jag på några inställningar med OpenVPN och några med Outline Proxy.

Baserat på vad jag läser säger många att Outline Proxy är mycket likt OpenVPN men mycket enklare att få igång. Jag funderade på att starta en Outline-server men undrade vad skillnaderna är? Gör de samma sak? Det finns mycket motstridande information, så jag hoppades få ett tydligare och mer koncist svar.

Dessutom, för er som har satt upp OpenVPN-servrar, vad använde ni för att vara er CA? Det står att man ska sätta upp en fristående server som er CA. Gör ni faktiskt det eller hostar ni den på samma droplet?

Hej,

Tack för att du postar i den oofficiala DigitalOcean subreddit. Detta är en vänlig påminnelse om att detta inte är en officiell supportkanal för DigitalOcean. DigitalOcean-personal kommer aldrig att erbjuda support via DM på Reddit. Var noga med att inte ge ut dina inloggningsuppgifter till någon!

Om du letar efter DigitalOceans officiella supportkanaler, se frågor och svar eller skapa en supportticket.

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.