Undrar om någon upplever detta problem med den nya IOS 18-uppdateringen. Flera appar på min telefon laddar inte korrekt (Instagram, Twitter, Reddit, Whisker). Det är konstigt eftersom det inte påverkar varje app. Jag har försökt följande för att åtgärda utan framgång:
Avinstallera och installera om apparna
Starta om iPhone
Återställa nätverksinställningar
Stänga av och sätta på wifi och mobildata
Gör en fabriksinställning av telefonen och den återställde några appar, men inte alla
EDIT: Det verkar som att mitt VPN orsakade problemet. Stängde av VPN i telefonens inställningar och även min Windscribe-app, startade om telefonen och nu fungerar alla appar.
Det jag såg fungerade för mig var att mitt VPN var problemet. Så snart jag kopplade från fungerade allt. Sedan kopplade jag tillbaka det. Hoppas att det är något du hade som fungerade. Undrar om det var någon dum säkerhet som gjorde att det blev problem.
Tack för uppdateringen, jag har ett VPN från jobbet som är inställt på att aktiveras vid behov och orsakar problemet, även om VPN ska bara aktiveras för arbetsrelaterade appar.
Edit: Pratade för tidigt. Problemet är fortfarande kvar, på både PB 18 och 18.1. Jag ska gå tillbaka till den senaste DB 5? Och se vad som händer.
Jag har samma problem. Jag har inget VPN men jag har en enhetsadministration under samma inställningar.
De flesta appar laddar inte data men IG konstigt nog och Apple-appar.
Trodde det var bara jag! Jag uppdaterade min telefon igår till iOS 18 och försökte öppna en app som heter Spoony men den kraschar och tar mig tillbaka till hemskärmen. Jag kan öppna TikTok, Facebook, Messenger osv utan problem. Jag har också avinstallerat och installerat om appen. Så jag vet inte vad som pågår.
Samma här, och de appar som kraschar hela tiden förändras. Igår var det Instagram och ibland Facebook. Idag fungerar de bra men nu vill Messenger inte öppna. Jag inser att detta är alla Meta-appar och det kan vara en del av mitt problem, men inget hjälper.
Jag gjorde ett inlägg innan jag såg detta. Det låter mycket som problemet jag har. Kan du komma in i App Store? Eller se om du har några nya programuppdateringar? Jag har hoppats att Apple skulle uppdatera detta snabbt men varje gång jag försöker kolla säger det att det inte går att kontrollera och att ett fel uppstod :flop: