Vilket vpn använder DU?

Hej allihopa.

Jag planerar att köpa ett VPN nästa månad. Jag är intresserad av att veta vilka de bästa VPN-tjänsterna är, efter skandalen där USA hatar världen. Jag vet att reddit älskar PIA, men jag känner mig inte säker eftersom de är i USA.

På vänstersidan av /r/vpn finns bara “De bästa VPN-tjänsterna 2012”.

Så, berätta för mig, vilket vpn använder DU? Kommer du att fortsätta använda det när ditt abonnemang går ut? Varför eller varför inte?

Du kan självklart nämna VPN:er du inte använder. Ju fler desto bättre, så jag kan fatta ett informerat beslut.

Jag brukade använda Hidemyass tills lulzsec-incidenten, då slutade jag. Jag märkte att de nu hävdar att de kan logga aktiviteter upp till 2 år. Jag använde också Witopia i flera år, men jag slutade, jag tror att de loggar för en vecka, men det är inte ett problem, problemet är att de är belägna i Virginia, hjärtat av alphabetagenter.

Hittills har jag testat AirVPN, BolehVPN & PIA, alla är tydligt tillräckligt bra.

De jag tidigare testade men gav upp trots att de hävdar att de inte loggar är Torguard eftersom de hade frekventa avbrott när jag var kund samt IPedator, som är säkert men ibland långsamt, och ännu värre hastighet var CryptoCloud. Vet inte om de har förbättrat sig nu.

Här är en lista på några VPN:er du kan överväga: