Vilken webbläsare skulle du rekommendera under 2024?

Jag använder Android jag har letat efter en ny webbläsare men i min forskning upptäckte jag att det fanns mycket mer än jag trodde att folk kanske inte visste om eller som bara inte var särskilt populär. Jag är nyfiken på vilken webbläsare du skulle rekommendera för anpassning, annonsblockering eller bara för att den har något annorlunda jämfört med resten. Vilken är den bästa webbläsaren enligt dig?

På Android tillåter inte den jag använder anpassning, men jag skulle rekommendera Vivaldi eftersom den alltid fungerar bra på min telefon.

Firefox eller librewolf

Internet Explorer verkar vara på väg att explodera i år

Det låter kanske hårt, men Firefox har många funktioner och tillägg. Men den är också hård på resurser. En kraftfull Android-webbläsare men också tung.

Firefox för att försöka få den att växa lite. Brave för att ha ett nära förhållande till Chrome utan Chrome. Och Edge om du inte bryr dig om något!

Jag använder Mull på Android tillsammans med Tor-webbläsaren.

Med Google som skär ner på stora restriktioner / stoppar adblockers från att fungera på Chrome kan man förvänta sig att många kanske kommer att byta till Firefox nästa år.

Edge för integration med Copilot

Brave är också mycket bra, jag gillar bara inte all den kryptomarknadsförsäljning och upsell-nonsens som VPN etc.

Vivaldi för inbyggt annons- och spårarblockering, samt anständig anpassning för telefonwebbläsare. Jag gillar också deras skrivbordsversion.

cromite → öppen källkod cromium-webbläsare med inbyggd adblocker utan stöd för desktop-tillägg

IceRaven → Firefox-derivat - öppen källkodstöd för desktop-tillägg

Jag använder båda eftersom cromium-webbläsare generellt är snabbare på Android och jag använder iceraven om jag behöver tillägg eller vill synka till PC.