Jag reser till Kina den här månaden. Jag har hört att många toppvärderade VPN:er som Nord VPN är blockerade i Kina.
Jag har också fått höra från någon som nyligen reste till Kina, som jag inte är i kontakt med, att han hade en VPN som fungerar i Kina.
Så, ge mig gärna några förslag.
UPPDATERING: Jag behöver en gratis VPN-tjänst för mig eftersom Nepals kredit-/debetkort inte fungerar internationellt. Så, vi kan bara använda dem för lokala tjänster, och NordVPN, ExpressVPN, etc. kräver en gratis provperiod.
Jag använder VPN Master, en gratis VPN-tjänst för att låsa upp innehåll, men den fungerar inte i Kina.
Finns det några gratis VPN:er som fungerar i Kina, och fungerar TunnelBear-VPN i Kina?
Jag använde Private Internet Access. Den andra möjligheten är att du sätter upp din egen. Det finns många guider för att konfigurera OpenVPN. Jag gjorde fem av dem innan jag åkte till Kina.
En sista möjlighet är om du har tillgång till Google Fi, då får du dubbel fördel: gratis data i Kina och i princip ett gratis VPN. Jag använde 10 gig i Kina och det var fantastiskt. En annan sak att förbereda på din telefon är DiDi. Det är i princip Uber för Kina, men om du någonsin är vilse eller vill åka någonstans kan du skriva på engelska och de tar emot det på mandarin. Jag reste runt i hela Kina med bara några få ord kinesiska tack vare den appen. Det är skönt att veta att oavsett var du är, kan du ta dig tillbaka till ditt hotell för några dollar.
Jag behöver en gratis VPN-tjänst för mig eftersom Nepals kredit-/debetkort inte fungerar internationellt. Så, vi kan bara använda dem för lokala tjänster, och NordVPN, ExpressVPN, etc. kräver en gratis provperiod.
Jag använder VPN Master, en gratis VPN-tjänst för att låsa upp innehåll, men den fungerar inte i Kina.
Finns det några gratis VPN:er som fungerar i Kina, och fungerar TunnelBear-VPN i Kina?
Vi, från Nepal kan inte betala i amerikanska dollar eller andra utländska valutor. Vi kan bara betala lokalt med vårt kredit-/debetkort. Så, vi har ingen möjlighet att betala, förutom att ett presentkort skulle räcka för en gratis provperiod.
Du kan bara slå på switchen för att ansluta eller ställa in din egen proxy genom att gå till inställningsalternativet längst upp till höger, sedan proxy.
Det är en Google-telefontjänst. De har utökat den till många fler telefoner, jag tror till och med iOS. Den använder (i USA) både T-mobile och Sprint-torn. Jag har haft mycket bra täckning med den. Det är trevligt eftersom den för resor fungerar i ungefär 200 länder. Förra månaden använde jag den i England, Spanien, Portugal, Gibraltar och Marocko utan att betala något extra.