Vilken VPN använder ni?

Tror jag behöver börja använda en VPN, men är inte säker på vad det bästa alternativet är.

Private Internet Access funkar bra. Relativt billigt och vad gäller hastighet har jag inga problem med att det hänger med min DSL-tjänst.

Jag använder NordVPN (http://nordvpn.com/?ref=7923915d) med OpenWRT som körs på min router (AC1750 Trådlös Dual Band Gigabit Router Archer C7) som använder OpenVPN för VPN och MWAN för WAN-routing policy. Detta har gjort det möjligt för mig att skapa olika WiFi-nätverk för olika VPN:er och konfigurera olika portar på min router för att använda olika VPN:er.

T.ex. har jag dessa WiFi-hotspots i mitt hus:

• Netflix US
  • Netflix NL
  • Netflix UK
  • Vanligt Wifi

Det tog en större del av en dag att sätta upp, men jag hade inte använt OpenWRT förut så det tog lite tid att lista ut allt.

Disclaimer: ovan länk är en referral-länk

NordVPN är lite dyrt ($115 för 2 år) men det är ganska bra, inga riktiga hastighetsproblem, många un-geoblockerade servrar, inga loggar och upp till sex enheter. Redigering: Jag har precis märkt att på några streamingtjänster får jag faktiskt mycket bättre videokvalitet.

Du måste prova några servrar om du vill un-geoblockera saker som Netflix.

Haha fin chans Hollywood.

Eftersom jag är en kraftfull nörd satte jag upp min egen privata OpenVPN-tjänst (dual stack IPv4/IPv6) på en virtuell server jag redan körde för andra ändamål i USA.

Sedan spenderade jag ungefär 8 intensiva timmar på att få det att fungera eftersom jag skapade fel sorts certifikat, glömde att aktivera NAT på servern, hade servern konfigurerad för fel krypteringsalgoritmer, och förstod inte hur IPv6 gör neighbor discovery.

3/10 skulle inte sätta upp igen.

På den ljusa sidan, det fungerar perfekt nu, och om servern någonsin startar om så kommer allt tillbaka automatiskt.

Det fungerar också perfekt från min Android-telefon och låter mig använda gratis Wi-Fi-hotspots utan att oroa mig för trafiksniffning eller att annonser injiceras i de webbsidor jag tittar på.

beror verkligen på vad jag gör..
Nord vanligtvis

• extra anonymitet genom tor om situationen kräver det..

Opera.com-webbläsaren har inbyggd gratis VPN som du kan aktivera i inställningarna. Piratebay laddas bra :wink:

AirVPN, jag skulle nog inte rekommendera den, den är fasansfullt långsam och har varit så ett tag.

Om det är på grund av de senaste torrent-site-restriktionerna är en VPN overkill.

Unblock-us.

REDIGERINGS: https://www.unblock-us.com/vpn-setup/

Ja, Unblock-us gör mer än DNS-saker.

Jag underhåller min egen VPN/Server i USA. Endast ungefär 5 dollar i månaden och jag har andra saker på servern som jag använder.

Prova purevpn. Fick inte den hastighet jag förväntade mig. Så jag satte ihop min egen.

Jag använder IBVPN, men bara för att jag fick ett riktigt billigt erbjudande för ett tag sedan (jag tror att det blev ungefär en dollar i månaden då).

Du kan bara torrenta genom deras peerservice - så du måste klura ut hur du ska få torrentdata att gå genom sin egen anslutning (seedbox, eller konstig routing) om du vill använda datorn till annat samtidigt - eftersom peerservrarna är långsamma.

De har ett Windows-appen som ska ställa in VPN-anslutningen ordentligt, men det var buggigt för mig, så jag tröttnade på det.

De ger dig tillgång till en massa geo-unblocking DNS:er samt VPN:en. När netflix slog ner spelet började gissa vilket som var den rätta lösningen med dessa, så jag använder dem sällan nu.

Ärligt talat, jag använder det sällan nu, jag laddar knappt ner något och tittar mest på AU Netflix.

Jag använder Hoxx VPN chrome-tillägget. Det är gratis, har en mängd länder att välja mellan och verkar fungera ganska bra.

Opendns. Open-source, hyfsat.

Vad för? Om du ansluter till ditt hemnätverk från en fjärrplats kan teamviewer vara ett enklare alternativ?

Du behöver nästan säkert bara https://use.opendns.com/

Jag rekommenderar inte VPNs.

För att det känns som Hollywood-hack och fungerar inte riktigt om någon fått verktyg att spåra dig.

Jag vet inte vem du är… Jag fick ett särskilt kompetenskvitto och sedan var jag där

Att rekommendera en VPN-tjänst online är dumt eftersom folk kan koppla ditt användarnamn till tjänster.

Andra PIA. De är fantastiska och bland de bästa.