Jag fick nyligen Express VPN för min stationära dator. Det meddelade att jag kan ha upp till 5 enheter, som en mobiltelefon. Jag har installerat det på min iPhone men undrar vad fördelarna är?
Om du inte vet vilka fördelar de är, varför köpte du det till din bärbara dator? Dessutom spelar inte din enhet någon roll. VPN fungerar likadant på alla enheter.
Folk använder VPN av många skäl. Några exempel är: 1. Döljer din IP
-
Hackning
-
Omvägar för strömning (Netflix, Hulu, Rakuten) etc.
-
Kryptering för säkerhet
Huvudanledningen till att jag använder det på min telefon är för att aktivera ett prenumeration på en streamingtjänst. Ibland spårar dessa sajter också din IP-adress och tillåter inte besök.
Jag förstår fördelarna. Jag sa inte laptop, jag sa stationär dator. Jag undrar bara hur det fungerar för en mobil.
Jag tycker det är så fascinerande hur provocerade vissa blir när det gäller att svara på folk som postar på reddit. Det faktum att de tar sin egen värdefulla tid för att låta som om de är underlägsna när de enkelt kan ställa frågor om de inte helt förstår någons fråga. Det är faktiskt mer fascinerande när de missförstår din inläggade fråga, som om de kliar sig i huvudet och svarar impulsivt. Jag förstår att anonymitet online ger säkerhet, men försök att få ärliga människor som ställer enkla frågor att låta underlägsna eftersom du aldrig kan göra det förnuftigt förstår jag inte. Väldigt intressant.