Videoannonsblocker för Twitch-tillägg som frågar om uppdaterade behörigheter för amazon.com, var försiktig

Tillägget ber om behörigheter för att göra ändringar på amazon.co.uk och källkoden togs bort från GitHub nyligen. Kan inte kontakta utvecklarna eftersom de inte har sociala medier, så det bästa är att vara säker och byta ditt Amazon-lösenord om du råkade godkänna ändringen av behörigheter för att vara på den säkra sidan.

Jag vet inte riktigt vad detta betyder, men personer som granskar det är försiktiga och säger att man ska neka behörigheterna och ta bort det tills en definitiv uppdatering från utvecklarna finns.

Att de helt tar bort GitHub-sidan för tillägget är verkligen inte bra, jag skulle inaktivera tillägget för tillfället.

Edit: Jag kan bekräfta att tillägget nu infogar taggen “&tag=aradb-21” till vilken amazon.co.uk-url som helst. Jag skulle rekommendera att inte använda tillägget längre.

RIP. Det var bra medan det varade. Synd att utvecklaren blev en skurk. Se till att rapportera tillägget för missbruk i Chrome Web Store.
Finns det något pålitligt alternativ?

Här är koden som lades till:

chrome.runtime.onInstalled.addListener(handleInstalled);

//Blockera amazon-annonser
chrome.webRequest.onBeforeRequest.addListener(
  function(requestDetails) {
      if (requestDetails.url.includes('amazon.co.uk')) {
  if (requestDetails.url.includes('{referral code}')) {
  return null;
  }
  if (requestDetails.url.length < 33 || requestDetails.url.includes('amazon.co.uk/gp/feature.html')) {
  return null;
  }
  return {
    redirectUrl: "{developer's affiliate redirect}"+requestDetails.url
  };
  }
  return {
    cancel: true
  };
  },
  {urls: ["*://*.amazon.co.uk/*"]},
  ["blocking"]
);

Kort sagt, när du surfar på amazon.co.uk infogar det en referenskod så tilläggets utvecklare får en kickback på alla dine köp. Vilken skam.

De lade till en amazon-referenslänk till alla köp för att tjäna pengar, avinstallera det.

Uppdatering: Tillägget är nu borta från butiken. Hejdå, bitch :slight_smile:

Aldrig använt det men rapporterade även honom.

Jag använder detta userscript (med tampermonkey): https://github.com/pixeltris/TwitchAdSolutions/raw/master/notify-strip/notify-strip.user.js

Det fungerar perfekt :ok_hand:t2:

Jag märkte att adblocker slutade fungera slumpmässigt ikväll. Det verkar vara dags. Någon vet ett sätt för ublock origin att blockera Twitch? Skulle uppskatta om det finns.

Redigerings: Jag raderade Video Adblock för Twitch och aktiverade TTV LOL igen och det verkar fungera!

Var för lat för att lägga till script till ublock på min nya laptop. Antagligen ska jag vara mindre lat nästa gång jag använder den. Tack för uppdateringen.

Det bästa med allt detta är att utvecklaren faktiskt kritiserade någon för att inte lita på tillägget för ett tag sedan LMAO.

https://www.reddit.com/r/uBlockOrigin/comments/qlyg5z/twitch_ads_are_back/hj9g8ex/?context=3

Min webbläsare berättade att det var ett fel med tillägget, och roligt nog satt jag och surfa på Reddit under tiden och såg detta inlägg. Det är ett rätt jävla skitmg, utvecklare, va faen.

/u/Saucee888 varför?

Någon som vet en DNS-IP att använda? Annonsen på Apple TV verkar vara varje 10:e minut :grimacing:

Detta innebär troligen att de kommer att ersätta dina Amazon-länkar med hänvisningslänkar, och skapa vinst från dina köp. Det är riktigt jobbigt, men mycket annan programvara gör detta också.

Rapporterade, hoppas de tar bort detta så fort som möjligt.

Annonser är tillbaka gif

Fan skiten.

Någon som känner till några ublock origin-skript eller något?

Fuuuuuuuck! Det är den enda som fungerar!

GitHub - TTV-LOL/extensions har använt detta ett tag. Inga problem, inklusive inga lila skärmar.