Jag har varit medlem i NordVPN i över 5 år och nu är det dags för förnyelse. Vanligtvis kunde jag bara leta upp cashback-koder, kuponger och så vidare, och saker läggs till automatiskt… Nu är det “endast för nya medlemmar”.
Vad är detta skräp? Ingen kundlojalitet längre?
Riktigt frustrerande att antingen tvingas skapa ett nytt konto för att få en rabatt eller betala fullt pris för att vara en lojal medlem.
Med det sagt, känner någon annan samma sak? Finns det några konkurrenter som är bättre?
Jag fick ett erbjudande idag men för NordPass som jag redan använder, men det är gratis. Erbjudandet var 10,68 dollar för ett års premium, jag tog det för att, ja, det är bara 10 dollar, men när det gäller VPN-tjänsten, vad jag vanligtvis gör är att låta abonnemanget löpa ut och vänta. Och de skickar alltid erbjudanden om att förnya vilket jag utnyttjar eftersom, ja, jag betalar inte 100 dollar bara för ett år av tjänst. Den senaste prenumerationen fick jag ett erbjudande om 2 år för 83,76 dollar.
Varje gång jag måste förnya Nord, byter jag till ett annat email och startar ett nytt Nord-konto. Det är ganska löjligt, men det verkar vara så alla gör affärer. Jag har Cox för internet och varannan år måste jag byta konto från mig till min man för att få “ny tjänst”-rabatten.
Problemet är att cashback-sajter erbjuder bättre priser. Just nu erbjuder TopCashback 105% cashback. Att fråga en Nord-representant om de kan ge mig en kupong för att fortsätta prenumerera med mitt nuvarande konto var besvärligt. De erbjöd mig en kupong, som faktiskt var sämre än en väns rekommendationskod.
Jag har fortfarande inte sett någon kampanj som belönar lojalitetsmedlemmar. Det jag sett mest är “vi lanserar en ny tjänst… här är 1 månad gratis”.