Varför är VeePN så annorlunda för Chrome och Firefox?

Jag har upptäckt ett fantastiskt gratis VPN för Chrome, kallat VeePN. Det är otroligt hur många inställningar det har och hur smidigt det fungerar.

På grund av detta installerade jag det även på Firefox. Problemet är att Firefox-versionen är dålig. Den har inga inställningar alls.

Någon som vet varför det kan vara så att de två versionerna skiljer sig så mycket?

Jag har också märkt detta. Jag vet faktiskt inte varför det är så.

Först och främst bör man vara försiktig med gratis VPN:er förutom kanske Protons erbjudande: Explainer: Here's Why You Should Never Use a Free VPN - Business Insider

För det andra är det troligt att de sätter sina utvecklare på Chrome eftersom användarandelen är större och Firefox har sin egen VPN-tjänst som kanske de inte vill konkurrera med.

Det kan bero på att den tilläggsmodellen är hämtad från Android-appen och bara är en wrapper som en Chrome-app … Jag minns att jag för några år sedan brukade köra Android-appar i utvecklarläge med ARChon Runtime så att APK:er fungerade precis som på en surfplatta, och idag finns det saker som Electron, Node.js etc … Min gissning är att Android-appen är lätt att konvertera till en Chrome-app eller Chrome-tillägg medan Firefox eller andra inbyggda applikationer troligen måste kodas om från grunden.