Varför är vädret en funktion när det är klient-sidigt och inte server-sidigt?

Jag spelar BF1 med min rumskamrat just nu. Vi båda har våra egna uppsättningar och gillar att gå emot varandra, spela gömma nyckel eller så. Han ger bort sin plats verbalt och sedan upptäcker jag honom på avstånd. Men på St Quentin Scar drar dimman in. Siktet är lågt, nu är chansen att korsa ett platt land utan mans land för att flankera honom. Jag blir skjuten lätt. Jag frågar honom hur han kunde se mig genom tjockleken av dimman? Han svarar “Vilken dimma?”

Så en sida blir slumpmässigt straffad utan anledning? Varför Dice, varför?

Fan, jag har aldrig hört talas om att någon faktiskt bevisar detta. Man hör Broken Machine prata om ‘dimma-glitch’ ibland i sina streamar.

Jag har spelat sen släppet och har aldrig känt till detta.

Förklarar varför alla kan se mig medan jag stirrar på en enhetligt vit skärm.

Jag kan bekräfta detta. Min son (10) och jag har båda vår egen konsol.
Tidigt spelade vi i samma rum.

En gång fångade jag en gång i vilken jag hade dimma och han inte.

Ibland undrar jag om det är kopplat till färdigheter.

Jag tvivlar starkt på att det är klient-sidigt, det skulle inte ge någon mening.

Tbh antog jag bara att all dimma kom från att jag lovet rumsdope, jag tänkte aldrig på att det fanns dimma i spelet LOL.

Är det klient-sidigt? Jag minns att jag diskuterade sandstormar på Sinai med andra i spelets chatt?

Så nu inser jag att när jag dök ner i dimman för att fly från en skum dogfight kunde de bara skippa att jaga mig :man_shrugging:.

Det här händer absolut. Ett spel på Sinai, jag hade ungefär 25 minuter sandstorm på en 30-minuters match, kunde inte se något men fienderna sköt på mig som om de hade wallhacks. Jag frågade en vän vad som var på gång och han svarade att de inte hade någon sandstorm förutom 3-4 minuter i början av spelet :moai:.

Jag och min flickvän spelar med vår egen setup och det enda jag märkte är att tankskinn är inkonsekventa.

Det här är galet - vanligtvis när vädret rullar in ser jag att folk kommenterar det i chatten. Jag har aldrig trott att några spelare kanske inte ser det. Det låter som en bugg.

Någon postade detta för ett par år sedan. Två personer som spelar på samma karta på Sinai. Han hade tung dimma. Den andra killen hade klar himmel. Jag är förvånad att de inte redan gjort bra väder till en mikrotransaktion.