Jag förstår att det finns massor av hackar, som att prova alla 5 386 VPN:er eller streama på en miljon olagliga webbplatser, men varför finns det absolut inget lagligt sätt att streama Hotstar Originals, som The Night Manager (Indien), utanför Indien?
Hotstar är endast tillgängligt i Storbritannien, Kanada och Singapore utanför Indien såvitt jag vet. De släpper även varje Hotstar-titel på Hulu i USA.
Välkommen till den fragmenterade distributionsrättens värld. Det är inte mycket du kan göra åt det, det är ett problem industrin måste lösa, om de nu vill det.
Detta är huvudskälet till att jag använder en DNS för att titta på Hotstar Indien-innehåll och jag är i Storbritannien.
Jag bor i Frankrike, och det finns helt enkelt inget sätt för mig att få tillgång till detta innehåll. Det är lite galet, som varför skulle man vilja begränsa potentiell publik och tittare från sitt innehåll?
Kan du vägleda? Jag använder vpn men det har inte fungerat de senaste månaderna.
Jag är bekant med Kodi men skulle du kunna hjälpa mig hur jag kan använda DNS, några appar? Guide?
Ja, det är dumt. Det mesta av Hotstars innehåll är endast tillgängligt i 3-4 länder utanför Indien.
Jag använder Kodi-tillägget.
Kolla vilken DNS-leverantör som helst för hur man använder den.
Kan du dela fler detaljer, hur använder du Kodi-tillägget för att titta på Hotstar?
Rekommenderar du några som skulle fungera med Hotstar utan mycket kompromiss med hastigheten?
Det finns ett oofficiellt tillägg för det, kolla Kodi-forumen.
Jag använder controld.
Kan du även dela denna app?
Jag ville testa om dessa Android-appar har Windows-version.
Det står “DETTA ÄR INTE EN GEO-UNBLOCKING-TJÄNST.” Skulle du kunna berätta hur du satte upp ControlD?
För Windows anger du bara DNS-inställningarna från din betalade DNS-tjänst.
Jag satte upp det med DNS changer-appen.
Kan du länka den? Det finns många i butiken.
Lily DNS changer är den jag använder.