Jag är en stor förespråkare för Proton och köpte till och med tvåårsabonnemang för familjen. Så jag är inte på väg någonstans. Men funktionaliteten i Proton Drive och Kalender för iOS fungerar inte för mina familjers behov.
Att inte kunna låta familjemedlemmar redigera kalenderhändelser på en delad kalender via iOS-appen blev för mycket krångel att arbeta runt. Så vi migrerade tillbaka. Sedan blev fotobackupen verkligen ett bekymmer eftersom vi behövde våra sommarfoton automatiskt backupade ifall vi skulle förlora enhet.
Jag är fortfarande mycket nöjd med Proton Mail och Pass. Så under tiden väntar jag tålmodigt tills dessa grundläggande funktioner läggs till.
Giltiga poänger och jag tycker det är riktigt svårt att motivera Drive just nu. Kalender är tom och jag hoppas det sker någon push där. Mail, Pass och VPN är alla bra produkter enligt mig.
Jag förstår din smärta! Jag kanske går samma väg och sänker mitt Visionary-konto om jag inte ser några betydande förbättringar i användbarheten för Drive innan min förnyelse nästa år. Jag skulle älska att utnyttja all lagring, men just nu är det för krångligt att använda på ett produktivt sätt.
Det är inte bara familjen. Kalender för en person, på iOS, är mycket irriterande att använda jämfört med standard-appen så jag är med dem tills de implementerar åtminstone widgeten.
Jag har ett familjeabonnemang, och precis som du försökte jag använda Proton Kalender. Men min fru kunde inte redigera mina kalendrar, så vi gick tillbaka till Google. Hon hanterar våra arbetsplaner och möten, som delas med hela familjen, via sin iPhone. Medan jag kan leva med Proton Kalenders brist på integration med andra kalendrar, var det ett avgörande att min fru inte kunde hantera våra scheman.
Trots att jag använder appar som Tresorit, 1Password och Ente, har jag inte lyckats helt migrera bort från Google. Även om jag är den enda som använder Proton Mail för allt i min familj och det inte är ett helt misslyckande för mig, har Proton inte ersatt alla mina andra tjänster som avsett: att erbjuda privata, säkra och användbara alternativ.
Jag har gjort omväxlande migrationer mellan Proton (Visionary) och Outlook flera gånger sedan 2020 – den här gången är det dock mycket bättre – faktum är att jag nu kan välja Proton Drive för mitt filutrymme istället för Apple One-lagring – det är fantastiskt. Jag har också hittat en mycket bättre kalenderupplevelse än tidigare, så jag kan se att det görs investeringar, så jag håller fast vid det den här gången!
Har de någonsin åtgärdat problemet att simplelogin-alias inte kan lägga till händelser i din kalender eftersom simplelogin inte är ägare till kalendern? Det var då jag insåg att det inte är där jag behöver det just nu. Förhoppningsvis förbättras det .
Japp, håller helt med. Drive är för mig bara en trevlig tillägg men inte min huvudplats för foton och annat, och kalendern innehåller just nu bara några grunder som födelsedagar och liknande.
Men mail, pass och vpn ensam (med simple login också) motiverar prenumerationen för mig eftersom jag använder dem dagligen och är nöjd med det, så jag kan inte klaga, och jag ser fram emot vad de kan göra av resten för att motivera en komplett byte i framtiden.
Om de får en CalDAV-bridge skulle den kunna hämta krypterad data från tjänsten, avkoda den och synkronisera till iCloud, liknande vad bridge gör för mail, förhoppningsvis till och med integrerat i mail-bridge!