För det första, jag ber om ursäkt för att jag gör ett helt inlägg om detta men jag behöver bara lite information om “Hur man spelar på ett regionlåst spel, särskilt HI3 EN-version”.
Jag vet att folk redan har gjort det för SEA och jag skulle verkligen vilja ha insikt i hur jag får tillgång till den engelska versionen, hur man fortsätter att uppdatera den vid varje släpp av uppdateringar, i princip.. Jag behöver hjälp med allt som har att göra med att spela över den geografiska barriären.
Min grundläggande kunskap är att vi behöver en VPN eller ladda ner APK? Vad är en APK exakt? Hur fungerar VPN? Jag har en US VPN-app och den varar i ungefär en timme per session. Betyder det att nedladdningar eller uppdateringar som tar mer än 1 timme blir avbrutna?
Jag är ärlig tacksam för alla snälla själar som ger mig några minuter av sin tid för att förklara dessa saker för mig. EN öppnar ganska snart så jag behöver hjälp illa.
Jag har aldrig använt en VPN för en emulator förut,
MEN, om det är en engelsk version du vill ha, släpper global versionen av Hokai Impact den 28:e (imorgon). Om det inte fungerar, är SEA-versionen också på engelska.
Global version är tillgänglig imorgon, den kan hittas i din vanliga appbutik.
Men om du fortfarande är intresserad av regionlåsta spel finns en webbplats och app som heter Qooapp. Det är i princip en vanlig appbutik men för utländska spel. Ingen VPN eller liknande behövs.
Du är från SEA och vill spela Global? Det är ingen NATO för VPN, kompis. Ladda bara ner APK (Android) eller spelen från en av de släppta landens iTunes (iPhone) och spela.
Spelen är inte regionlåsta, och det finns ingen nationell blockering med brandvägg (som Kina) alls från något SEA-land.
Ja, det är planen. Jag letar bara efter några tips om hur man kan spela den globala versionen trots att jag är från SEA. Jag slutade spela på SEA-servern och vill återuppta på den kommande.
Ja, jag skulle verkligen vilja spela i en mer balanserad och mindre toxisk miljö. Det har varit fallet i nästan varje spel jag har spelat. Jag bryr mig inte om tidszonsskillnader heller.
Nej, jag vill spela på min telefon. Jag har inte råd att spela hemma för det mesta.
Känner du till några sätt för Android-användare? Tack för era svar! Upattar det.
Ja. Oj? Om det är så, skulle det vara väldigt goda nyheter. Skulle du kunna förklara för mig vad “apk” är? Jag skulle verkligen vilja förstå hur det fungerar.
Hej, jag hoppas du inte har något emot att jag frågar, men vad menar du med “mer balanserad och mindre giftig miljö”? Är det något som hänt i coöp eller meddelanden?
Jag är nyfiken eftersom jag själv är från EU och har spelat på SEA sedan utgivningen (ingen VPN eller något, bara hämtade spelet från APKPure). Jag har hittills inte funnit SEA-spelare ovänliga eller otrevliga…
Å andra sidan kan jag inte säga detsamma om mina erfarenheter av att spela online på PS4 och Steam med mina västerländska (EU + US) medspelare…
Ändå kan det bara vara en slump eller typen av spel (fokuserat på coop, inget direkt PvP etc) eller inte tillräckligt med speltid för en ärlig utvärdering.
PS - Om det är relaterat till den ständiga “salt”, “val”, “nej, jag är F2P” skämt i chatten, är jag säker på att det är något vanligt i dessa spel. Även i de nya regionerna kommer det sannolikt vara ett dagligt ämne
APK är spelfilen som du placerar på din telefon för att kunna installera spelet. Massor av sidor har dessa, jag tror APKPure är en av dem. En snabb Google-sökning visar vad dessa filer är och hur man använder dem.
Jag skulle också vilja spela Global, och jag är i SEA. Men jag är inte säker på att få det på APKPure eftersom jag inte vet om det kommer ladda ner den globala versionen. Vet du hur man ändrar så att den laddar ner den globala versionen?..