Uppdatering: Efter 28 e-postmeddelanden fram och tillbaka, och hänvisning till varje policy på deras webbplats, fick jag full återbetalning. - Jag är en ärlig person och försöker inte skymma namn på NameCheap bara för sakens skull. Så tack för min återbetalning - jag låter detta inlägg ligga kvar som en varning till andra.
Jag gör snabba mockup-byggnader / prototyper för flera klienter.
En specifik klient bad mig att använda NameCheap eftersom de gillar deras instrumentpanel, så jag följde med trots att jag inte använder dem mycket.
Efter köp (med ett kort i mitt namn, USA-adress, amerikanskt telefonnummer etc.)
När betalningen togs (ungefär $45.00 USD)
Hade mitt konto låsts inom 30 minuter för bedrägeri- och missbruksflaggor.
Ungefär en timme efter detta fick jag ett email där jag ombads att skicka skärmbilder av mitt bankutdrag med faktureringskoden från mitt köp.
Trots en mycket överdriven begäran för ett köp på $45 var jag tvungen att följa med.
Två timmar senare är jag upplåst, och jag får ett handskrivet email där det står att mitt konto nu har verifierats och att jag inte borde ha några problem framöver.
Jag satte upp en enkel front-end och en php-backend och gick hem för kvällen.
Nästa dag vaknar jag upp och mina domäner har frusits för bedrägeri och missbruk och jag måste kontakta juridiken.
Jag bestämde mig för att sluta för dagen och avboka under deras 30 dagars pengarna-tillbaka-garanti, tydligen tror de att jag gör något bedrägeri eller liknande.. Nej, de vägrar att respektera sin 30-dagars återbetalning och hävdar att de har rätt att inte återbetala domäner de funnit köpta med bedrägeri.
De vill att jag skickar ett regerings-ID, socialt # och är villiga att verifiera vid behov.
Är du redo för poängen? De flesta av dessa domäner skapades med deras AI-namngenerator i “Beast Mode” eftersom jag inte behövde något superspecifikt. De hävdar att detta domännamn överlappar med en annan webbplats (inte varumärkesskyddad eller upphovsrättsskyddad), och trots att deras AI gav mig namnet förlorar jag mina pengar.
Jag har email-konversationer / chattloggar som bevisar allt detta.. det är galet.
Håll er borta.. Jag kan rekommendera 10+ bättre och enklare att använda webbhotell för ärliga webbutvecklare, och ja, min klient var villig att kompromissa efter detta kaos.
TL;DR: Jag använde Namecheaps AI-domängenerator, betalade med ett legitimt kort, blev fryst och bannad flera gånger inom 24 timmar trots att rätt information gavs. Ville inte ge mig någon återbetalning eller säga vilken specifik klausul jag bröt mot. Sade något om att samarbeta med internationella myndigheter?