Vad tyckte ni om de nya designen för ExpressVPN?
Den nya typsnittet gör att det ser super billigt ut, som om de bara skrev in namnet och behöll standardinställningen i sitt designprogram eller att någon glömde packa ihop filen för överlämning. Om er omprofilering bara får er att se ut som en dålig kopia eller bluffversion av er själva, har ni gjort ett misstag.
Förlåt om detta har frågats tidigare eller om det är fel plats för det.
Personligen gillar jag själva symbolen, även om den påminner mig om en sorts leveransservice-logotyp (vilket, när man tänker efter, är ganska exakt). Jag kan inte ställa mig bakom det typsnittet. Kan inte låta bli att tänka på en kreditförening från 80- eller 90-talet - kanske ger det mig en liten smak av gamla Apple-annonser.
Å andra sidan gillar jag fonten i den föregående designen, men logotypen är ganska vild och lite för ojämn, samt inte alls så ikonisk för mig.
Vad tycker ni?
Ärligt talat, båda logotyperna suger. De utstrålar “utvecklar-konst” som om de håller på att starta från botten och inte kunde anlita en riktig designer.
Den gamla symbolen och den nya symbolen är båda fula, oklara och onödiga. Det roliga är dock att jag tycker att den gamla sans-serif-typen fungerar bättre med den nya bubbliga symbolen medan den nya serif-typen fungerar bättre med den gamla “Speedy V”-symbolen.