Jag laddade precis ner en torrentfil utan VPN, är jag förlorad?
Hej u/Pearl6551,
Har du ett fel och vill ha hjälp? Var snäll och ge dessa detaljer när du skickar in ditt inlägg. -
- Namn på spelet
- Webbplatsen där du fick spelet från
- Systemkrav och operativsystemversion
- Steg du tagit för att försöka lösa problemet
- Drivrutinsversion (behövs endast för t.ex. grafiska problem)
Se till att läsa den fastlänkade megatråden samt vår piratguide, Vanliga frågor, och vår Wiki, eftersom dessa kanske bara kan svara på din fråga!
Jag är en bot, och detta är en automatiserad åtgärd. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller bekymmer.
Direkt till fängelset.
Beror på var du bor.
r/USdefaultism
För allas skull, specificera landet
Ingenting. Du laddade ner en fil som är helt laglig att ladda ner. Att ladda ner en torrent är dock en annan sak och beror på var du bor, möjligen ISP och hur ofta/många du laddar ner.
Verkligen ingenting, har brukat torrenta i åratal utan VPN eftersom jag inte hittar någon anledning, och om du gör det för att gömma dig från federala myndigheter kommer de att hitta dig även med VPN.
>torrentfil
Ingenting.
Att ladda ner *.torrent filen =/= att ansluta till torrentens swarm.
Börja ordna dina angelägenheter.
Tro det eller ej, direkt till fängelse.
Jag är för fattig för att ha den här svagheten.
Jag har laddat ner 10 TB från torrents i år …
Beror på var du bor
De kommer att tända eld på dig.
Du kan njuta av torrenten du laddade ner.
Är det därför jag så 38 NYPD-bussar som kör rött ljus tidigare?! Det är helt över för dig, njut av din ILLEGALA och SKENFULA .torrent-fil medan det varar!!
Beror mycket på företaget; många mindre spelföretag bryr sig inte tillräckligt för att skicka in upphörandeblåsbrev eller kontakta internetleverantörer, men de flesta stora företag skickar ofta brev och det är vanligtvis tomma hot, men de kan få din internetleverantör att stänga av tjänsten.
Om du måste fråga bör du inte göra det.
Om du är i UK, bara ett e-postmeddelande från din internetleverantör som artigt ber dig att inte göra det igen.
Irriterande brev från irriterande byråer som ingen har hört talas om.
De skickar SWAT-teamet. De kastar ett brandsläckargranat och en rökmaskin. Du kvävs och springer ut mitt i deras handfängsel.