Jag gör ett test med Warp och får 100 Mbps, men är detta bara initialt? Sänks hastigheten senare? Jag minns att något liknande hände på en annan laptop förut.
Då var Warp mycket snabbare i början, men sjönk senare till runt 5 Mbps.
Har någon annan upplevt detta?
Kan du ge oss mer information om din ISP och utrustning?
Jag tvivlar på att din ISP begränsar dig, troligen är de bara överbelastade och har inte tillräckligt med bandbredd för alla sina kunder under högtrafik.
När det gäller din fråga om hastighetsnedgångar, kan ingen utanför Cloudflare egentligen svara på det, du får helt enkelt prova och se.
Det finns ibland nätverksproblem, men jag tycker att Warp är mer än tillräckligt stabilt för att lämnas på permanent.
Jag möter ett liknande problem här i USA där mobiloperatörer prioriterar bort allt utom vissa tjänster och dessutom använder DPI-boxar för att täcka marginalerna. Dåligt internet. Cloudflare Warp och Google One VPN är de enda tjänster jag hittills funnit för att hantera detta.
Jag tycker det låter bra! Vajar hastigheten med kolokationscenter för dig? Min Warp hoppar mellan Bombay, Chennai och Singapore. Singapore verkar vara mer responsivt av någon anledning (ingen buffring med YouTube 4K).
Visst, min ISP är Asianet, utrustningen är ganska lågkvalitativ, det är en genexis ONT-router. Jag är ansluten via kabel.
Kommer Warp alltid ha runt 100 Mbps bandbredd? Om ja, kan jag glömma min ISP och ha Warp på hela tiden.
När det gäller din fråga om hastighetsnedgångar, kan ingen utanför Cloudflare egentligen svara på det, du får helt enkelt prova och se.
Fair nog, jag tror det beror lite på kolokationsservern.
När det gäller ISP:en händer det hela tiden, även kl 3 på natten. Ganska opålitligt utan Warp haha.
Hur är Google One VPN:s hastigheter och är det gratis?
Warp har ingen övre gräns. Det körs på Cloudflares tunnlar. Dessa tunnlar kan hantera mer last än vad någon kan kasta på dem.
Jag skulle försöka hålla anslutningen live hela tiden. Jag har märkt en liten hastighetsnedsättning när jag kopplar ifrån den ofta.
Det gör det, men mer på din ISP:s peering till Cloudflare-nätverket. Skulle du känna dig bekväm att posta de tre första oktets av din publika IP? ##.##.##.XX
Om ja, kan vi se vem din ISP använder för peering med Cloudflare.
Det är den snabbaste VPN jag har testat både när det gäller bandbredd och latens, men det är dyrt. Kräver ett Google One-abonnemang på 2TB eller ett Google Fi-konto och kan bara nås via Google-appen. Förmodligen värt det för gaming, men Warp är mycket mer tillgängligt annars.
Jag förstår, det verkar vara ett vanligt problem med mindre ISP:er.
Den här ISP:n har egentligen inga peering-avtal förutom några lokala.
Och ens det är routat fruktansvärt.
Jag brukade ha en ordentlig tier 1-nätverksleverantör tidigare, så jag hade aldrig några problem med mitt nätverk. Alltid perfekt ping och hastighet.
Lite skönt att jag måste pilla med anslutningen för att få en bra upplevelse.
116.68.101
Hoppas detta är tillräckligt.
116.68.101
Det stämmer. Här är en länk till din leverantörs BGP-peering-tabell: AS17465 Cable ISP in India - bgp.he.net
Tata (ASN4755) bör ha ganska bra peering mot Cloudflare, men det är möjligt att deras peering-länkar är mycket använda och överbelastade.
Reliance-peeren är inte särskilt bra.
Så de flesta trafiken slutar via Bharti.
Bharti har länkar till andra Tier-1-operatörer som Cogent, Telia, Tata, NTT, GTT, etc: AS9498 Bharti Airtel Ltd - bgp.he.net
Bharti och Tata peerar direkt med Cloudflare, som syns här (sök efter deras ASN): https://bgp.he.net/AS13335#_peers
Så du är förmodligen 3 eller 4 nätverk ifrån Cloudflare. När du kör traceroute till 1.1.1.1, kan du se hur många olika leverantörer det passerar genom? Vad är din latens till 1.1.1.1 via ping?
Wow, om du måste tvinga någon att använda dina tjänster borde de åtminstone göra det bra.
Den föregående ISP:n blockerade många sidor och censurerade ganska mycket, men deras tjänster var i varje fall felfria.
https://imgur.com/lfiDE1M
Det här ser ganska hemskt ut, eller hur?
Jag är inte helt säker på hur tracert fungerar, men om jag bara skriver 1.1.1.1 i webbläsaren öppnas den direkt. Kanske ISP-cache?
Ännu min LTE-anslutning har bara 6 hopp utan avbrott. Ska jag prata med min ISP?
Jag antar att Bharti Airtel skulle fungera bättre som ISP? LTE-anslutningen är från dem, och jag har alltid haft en bra upplevelse. Synd att deras fiber inte når mitt ställe än.
Ja, det ser ut som att din ISP kan ha problem från deras utrustning till din. Det är det andra hoppet. Om detta hopp är dåligt, kommer allt annat vara det också.
Om du kör ‘ping -t 1.1.1.1’, förblir den konsekvent, eller ser du några höga toppar då och då? Låt den gärna köra i cirka 5 minuter för att se.
Låt oss se vad det visar innan du kontaktar din ISP.
Åh, i alla fall är ISPer inte smarta nog att blockera alla VPN:er.
Etisalat är definitivt något annat, den enda VPN som fungerar är softether. Warp är blockerad, liksom alla andra populära VPN.
Ping-testet verkar ganska stabilt för mig. Resultaten är i denna länk,
Jag får i genomsnitt 40 ms, max 44 ms och min 38 ms.
Jag körde traceroute två gånger till, om det är användbart.
https://imgur.com/ZIJlUGI
Denna gång verkar det fullfölja 2-3 hopp.
Här är också min fiber Rx/Tx-effekt:
Transmittansljus (Light Power): 2.3dBm
Mottaget ljus (Receiving light power): -17.2dBm