Vad är detta i min dotters hår?

Ser ut som håravläggningar. Jag får dem under vintern, de är mer tubulära och symmetriska än nits. Jag använder neutrogena T-Gel schampo en gång i veckan för att bli av med dem.

Jag kan inte tro hur mycket felaktig diagnos som finns i det här inlägget. Sörjligt.

När du har klarhet i det, dela det gärna så vi vet.

Jag (29F) har seborréisk dermatit och det här liknar väldigt mycket på det. Jag använder ketokonazol schampo och det hjälper verkligen. Jag rekommenderar definitivt att prata med en dermatolog om det inte försvinner.

Endast ett smaktest kan bekräfta. Det är vad doktorn beställer från labbet, spara pengarna.

Jag är inte läkare, men det ser ut som mjällekseem. En av mina barn hade det tills han var 5, och sedan försvann det av sig själv. Jag skulle låta en läkare kolla upp det för säkerhets skull.

Herregud vad hände här?

Om det är lusägg, kör en hårstrykare och de kommer att bli tillagade😈.

Tvätta håret. Om det fortfarande är kvar, kanske det är insekter. Om inte, är det förmodligen frukost.

Kontrollera dina duschhuvuden för beläggning? Jag märkte att du sa att du har hårt vatten i en annan kommentar, och att du är säker på att det inte är lus.

Kanske är det smuts på duschhuvuden.

Hur fan är vi menade att veta? Lmfao, jag vet verkligen inte vad du förväntade dig.

Jag håller med. Omöjligt att avgöra säkert från bilden.

Detta borde vara det översta kommentaren.

När du är osäker, tvätta barnets hår noggrant och se om det kommer tillbaka.

Jag är personligen förolämpad att detta inte är det översta inlägget.

Det är tydligen hårcancer.

När jag senast hittade något vitt i min dotters hår, skickade jag det under hennes National Geographic-mikroskop bara för att verifiera att det inte var något organism. Vetenskap, bitch!

Uppröstandet är på 666 så jag kan inte ge någon tumme just nu. Jag återkommer senare.

Men de reddit-experterna… :joy:

Det lät nästan som ett Dr. Seuss-sjunglicrim.

Jag skulle gissa mjäll.

Det var min farhåga men det är inte lus. Formen på lusägg är annorlunda, och dessa är mer tubulära.