Vad är det bästa gratis VPN för MacOS?

Jag vill använda en VPN på min Mac, men jag vill inte behöva betala för en. Vad är det bästa alternativet jag har? Jag vill helst att det inte säljer någon data heller, om möjligt. Tack!

Om det är gratis är dina data produkten. Betala för något om du vill ha garanterad integritet.

Jag har haft en bra erfarenhet med privat internetåtkomst. Ganska billigt också.

Det är värt att betala för, och egentligen inte så mycket för hela året. Bara skaffa en. Jag gillar "Private Internet Access".

Det finns inga VPN:er som är specifika för OS.

Jag var kund hos Private Internet Access i åratal, och jag gick över till NordVPN eftersom den inte är baserad i USA. PIA var utmärkt medan jag hade den, men jag tycker om Nord.

Ja, gör inte det. Jag har hört historier om gratis VPN:er som spöfingar vanliga webbplatser och installerar trojaner.

Vem älskar gratis saker? VPN Unlimited erbjuder 2 gratis dagar för användare. Så här gör du: Google ‘VPN för Mac,’ (eller följ länken Google Search) hitta sidan ‘VPN för Mac - Ladda ner och installera,’ och rulla ner för att få din kod. Men se till att komma åt den via Google för att koden ska synas!

Sant, jag tänkte inte på det. Tack för att du tog upp det.

Jag ska titta på det!

Åh, jag visste inte det. Man lär sig något nytt varje dag!

Jag använder Mullvad på mina enheter, det är ett av de mest privata VPN:erna där ute idag baserat på min forskning, men det är inte gratis, det kostar några kronor i månaden.

Jag använder TorGuard, det är inte gratis men superbilligt, särskilt med 50% rabatt. Lifetime50TG 15$ för 6 månader är billigt.

Jag använder personligen mullvad och har aldrig haft problem med det.

Jag har också vart kund hos Private Internet Access i ett par år och aldrig haft några problem med dem.

Jag använder redan det på min Windows-dator, men det är bara en enhet per konto. Jag kommer att skapa ett annat med min andra e-post och se hur det fungerar.