Min har blockerat en hel del grejer som används för forskning, så det är nästan omöjligt att göra projekt
Länken till webbplatsen som min skola tilldelade som hemuppgift/klassuppgift.
Lichess. Chess.com är okej, men lichess är tydligen ett problem.
Google maps, i geografi var vi tvungna att använda bing maps istället, vilket suger.
Min skola blockerade Duolingo, så jag måste vänta tills jag kommer hem för att fortsätta min streak.
Min skola blockerade typ YouTube, men du kan ta dig runt det bara genom att logga ut från ditt skolkonto på Chrome. Om du använder det på ditt skolkonto är det blockerad.
De blockerade också unity-webbplatser, vilket är ironiskt eftersom Unity Hub är installerat, men du kan inte installera redigeraren utan att den är blockerad. Skolan försökte fixa det, men det verkar som att även IT-personalen hade problem med att få Unity att fungera på skolans datorer.
Google inställningar.
I högstadiet blockerade de coolmathgames så jag gick in på Scratch, de blockerade det också, så jag hittade en random webbplats med en spelbar version av Doom Shareware där, sedan gick jag till NealFun och de blockerade nästan allting där förutom några spel som inte är så “populära” på den sidan.
Redigeringshjälp: De blockerade också en webbplats med hela den spelbara online-versionen av Super Mario 64, så nog blev folk frustrerade av det.
Ibland, om du går in på en spelwebbplats som är blockerad och sedan öppnar en ny tom flik, blockerar det den nya fliken.
De blockerade inloggningspop-upen från Google så om vi försöker registrera oss på någon webbplats, även med vår skolemail, säger den bara nej.
Så, bakgrundshistoria: jag gick på gymnasiet i teater. Vi hade gjort vår vinterföreställning och städat scenen, sedan tog vi en paus från scenen (vi hade ett klassrum och en scen) medan vi bestämde oss för vårens föreställning. När vi återvände till scenen hittade vi allt, och jag menar allt, täckt av sprayfärg som hade förvarats i ett av våra skåp. N-ordet var skrivet på väggarna flera gånger (troligtvis en attack mot den svarta killen i vår klass som gärningsmännen inte gillade). Jag var på jakt efter kostnaden för en ersättning (eftersom skolan bestämde att de två killar som gjorde det skulle arbeta samhällstjänst till dess att de hade betalat för skadorna), och jag upptäckte att många webbplatser för att köpa spotlights var blockerade av olika skäl. Den mest löjliga var att det var blockerad för att vara porrig. Ja, porrig.
Funktionen för inspektera element på Google.
Jag minns att min skola förbjudit coolmathgames ett år och det var då vi lärde oss vad proxies var.
Det är inte så konstigt, det är förståeligt, men YouTube. En del av mina lärare skickar oss YouTube-videor för att göra vårt arbete, och sedan kan vi inte göra vårt arbete eftersom vi inte kan titta på videon eftersom den sidan är blockerad.
Pinterest. Jag är i AP Art.
Task manager kan inte ens fixa det.
Goodreads. Jag förstår att det har en social aspekt, men det handlar ju om… böcker?
Det verkar som att SoundCloud också är blockerad, så konstigt. Det är MUSIK. Tack och lov är Spotify inte blockerad här.
inte en webbplats, men bluetooth-funktionen…
De blockerade en webbplats om mental hälsa som de har länkat till på skolkommunens webbplats som en resurs för elever.
PROFFSTIPS: Om du vill få tillgång till en blockerad webbplats, kopiera URL:en och klistra in den i Google Translate. Då bör du kunna komma åt webbplatsen.