Hej Reddit, jag behöver er hjälp för att bestämma den bästa VPN för iPhone. Med alla aktuella händelser som händer, vill jag ha en pålitlig VPN för att kunna låsa upp vissa webbplatser samt komma åt innehåll från hela världen.
Jag är särskilt intresserad av VPN med stark säkerhet, användarvänlig app, tydlig och granskad policy utan loggar, och självklart möjligheten att komma åt innehåll.
Jag har övervägt gratis VPN men insett att de är helt opålitliga, så jag väljer bara mellan premium VPN-leverantörer. Jag har gått igenom många rekommendationer (detta inlägg var ganska användbart), och de två som stack ut mest för mig var NordVPN och ExpressVPN.
NordVPN - jag har sett många positiva omdömen om NordVPN:s iPhone-app, då den är mycket användarvänlig och har en snygg design. Nord erbjuder en mängd specialservrar för att hjälpa med geo-restriktioner. Enligt vad jag har läst har användare framgångsrikt kunnat låsa upp webbplatser såsom BBC iPlayer. Det som också är bra är deras granskade loggfri policy, vilket ger mig sinnesro att de inte samlar in eller lagrar användardata.
Prismässigt är det runt $3 per månad plus några månader gratis med ”redditoffer” rabattkoden jag fann i jämförelsetabellen.
ExpressVPN - appen har också bra recensioner i App Store, med omnämnanden om hur lätt den är att använda. Det verkar vara bra på att låsa upp de webbplatser jag behöver med specialservrar och påstår sig ha en loggfri policy. Jag vet inte hur många servrar de har, men de täcker 105 länder. Nackdelen är priset - ca $5/månad, vilket är dyrare jämfört med Nord.
Har du erfarenhet av dessa två VPN? Kanske du vet vilken som är den bästa VPN för iPhone?
Jag har använt Surfshark och det är ganska stabilt.
Jag använder NordVPN på min iPhone och det har varit fantastiskt. Appen är superenkel att använda, och helhetsupplevelsen har varit smidig, så jag kan rekommendera Nord definitivt.
NordVPN är verkligen bra och du kan få bra rabatter om du letar efter rabattkoder, dessutom köp det direkt från deras webbplats från en laptop och inte från App Store för att få bästa möjliga pris.
Det enda problemet jag har med Nord är att det gillar att logga ut dig då och då och du måste logga in igen i appen, förmodligen en gång i månaden. Utöver det har det varit det bästa jag provat.
Jag 2:a Proton VPN. Kolla också in AdGuard VPN. Jag har också använt Nord VPN. Kan inte använda någon av dem.
Vänligen ignorera gratis VPN:er där det enda erbjudandet är en gratisversion. De samlar in, lagrar och säljer dina data och du är produkten.
De bästa 2 VPN:erna jag har använt på iPhone är antingen Nord VPN eller Proton VPN.
Proton är bra eftersom de också erbjuder andra privata och säkra produkter. Så om du inte redan har krypterad molnlagring, lösenordshanterare eller krypterad e-post kan det vara värt att luta sig mot detta!
TheCyberHygienist
Jag gillar Windscribe och den är billig.
Jag använder expressvpn och det är okej. Kan inte garantera säkerheten för någon av dem dock.
Jag har testat några och hittills gillar jag Proton mest. Några av de andra stora namnen har jag alltid märkt av hastighetsminskningar. Jag kan inte se när Proton vpn är igång jämfört med när det inte är det. Jag är på västkusten US och använder det mest för att ansluta till Kanada, UK eller Australien.
Nord hade ett dataintrång som de inte avslöjade under några veckor.
ExpressVPN och Proton vinner.
Jag föredrar att själv värd min, Headscale med Tailscale. Jag använder inte riktigt “byta land”-funktionen på en vpn, men om det behövs har jag hört bra saker om Private Internet Access eller Mullvad.