Vad är de bästa lägenheterna i närheten av Emory?
Highland Square och MAA Briarcliff verkar vara bra alternativ, populära bland Emory-studenter. Jag bor på Point, det är verkligen inte så bra, särskilt för vad de tar betalt. Ledningen är hemsk och alla där är odugliga.
Point suger. håll dig borta, värt det inte för pengarna.
Inte domain vid cedar creek, det är säkert. Tyvärr, du kommer förmodligen att lägga mycket pengar om du vill ha någon slags kvalitet. Förmodligen är alla bra ställen mellan 1600-1700 för en etta, om det är vad du letar efter.
Detta är ett svar jag gav förra året till någon som ställde samma fråga.
Jag är postgraduate-student på Campus Crossings Briarcliff. Jag har ingen bil eftersom jag bara är på Emory ett år till och ett halvt, så en av huvudorsakerna till att jag valde denna lägenhet är att det finns en skolbuss som ofta stannar och tar dig till Woodruff Circle (det centrala navet för bussar).
Förutom detta är själva platsen ganska bekväm eftersom det finns en Krogers ganska precis bredvid byggnaderna. Dessutom ingår el och kabel (men vem använder kabel nuförtiden?) som en del av hyran, detta inkluderar också hyfsat snabb internet vilket är mycket bekvämt (även om jag rekommenderar att använda en VPN). Min hyra är för tillfället $930 med en sambo.
När det gäller säkerhet är lägenheten ganska nära Emory i allmänhet, så känslan av grannskapet är så länge jag kan se trygg.
Addendum: Jag fick nyligen ett email från hyreskontoret där det stod att hyresgäster från nästa år kommer att vara ansvariga för vatten- och avloppsräkningar för en extra fast avgift på $15 per månad.
Jag bor i Rock Springs Village och det är ganska trevligt. Då och då finns det någon liten insekt, hyran är cirka 2200 för en 2:a med 2,5 badrum. Det finns tvättmaskin och torktumlare. Man kan promenera till Campus Briarcliff och ta bussen. Det tar cirka 10 minuter att gå. Eller så kan du budgetera för Ubers. Cirka $10 per resa, beroende på tid.
Följer med lol Jag är i samma båt. Någon som har feedback på Park Summit?
Vad hände med Highland Lakes??
Emory Point utan tvekan lol, allt annat är skiten.
Highland square är där jag skulle bo om jag var tvungen att göra det igen.
Vad är så dåligt med det?
Det gör det inte, det är definitivt värt pengarna lol. Jag kommer från en HCOL-stad och Point är ganska billigt jämfört med genomsnittshyran i en HCOL- stad i USA. Insidan är superbra och alla bekvämligheter samt säkerheten är definitivt värt det. Plus, platsen är mycket bekväm för att ta sig runt campus och utforska ATL.
REDIGERING: JAG SKA SÄGA att det finns många kackerlackor i Point och du kommer att hitta några inuti, och om du inte är ren kan de definitivt slå sig ner i din lägenhet.
LIKA; Point är bara lite dyrare än andra lägenheter runt omkring (Decatur Highlands, Gables, Campus crossings, Highland square, osv) MEN det är mycket mer lyxigt och ger en mycket bättre upplevelse än alla andra platser. Jag hade en vän på Highland Lakes som betalade mer än jag för min plats på Point lol, så ja… låt er inte luras, Point är verkligen det bästa erbjudandet i området och är superanpassat för collegeungar.
Ärligt talat kanske det bästa är att skaffa 3-4 studenter och hyra ett hus. Hyresmarknaden nära Emory är galen. Jag pendlar hela vägen från norr.