Vad är Apples Private Relay och är en VPN bättre?
Fungerar det bara för användare med AppleOne eller iCloud-abonnemang?
Den här artikeln är jävligt korkad. Det gör mig förbannad att jag skulle kunna skriva bättre än dessa människor som lever på det här.
Det här är inte en VPN. Det är en speciell sorts DOH (DNS över HTTPS) som Cloudflare och Apple har skapat tillsammans.
De gör det genom att samarbeta i handlingen. Apple tar din förfrågan och tilldelar dig en slumpmässig ID och vidarebefordrar den till Cloudflare som dešknäckar din header och skickar dig vidare. Genom att göra detta får varken företaget hela bilden av din förfrågan, vilket gör det nästintill omöjligt att spionera på den.
Använd bara tjänsten och kolla din IP. Din plats och IP-adress kommer att vara den närmaste Cloudflare-utgångsnoden.
Det här är inte raketvetenskap och dessa “journalister” behöver göra lite jävla research.
OM NÅGON “JOURNALIST” LÄSER DETTA. JAG VILL HA ER TILLÄGGET. JÄVLA IDIOTER.
Kanske missförför jag, men kan detta inte enkelt besegras av webbläsarfingeravtryck? Till exempel, skulle Reddit inte veta att två konton tillhör mig enbart på grund av samma webbläsarfingeravtryck, de behöver inte ens min IP?
Det här låter verkligen bra.
Det ger mig allt jag vill ha från en VPN, samtidigt som det är mycket billigare än alla VPN:er jag har testat.
Dessutom betalar jag redan för 50GB i iCloud-lagring.
Be Apple att hosta Tor-utgångsnoder.
Från vad jag förstår är det inte en riktig VPN, de använder bara en annan IP-adress från en annan plats i samma område.
Litar ni på det? Det verkar för bra för att vara sant. Varför skulle de göra detta? Alla dessa företag spionerar på folk🤔
Är inte detta mest DNS-over-HTTPS, vilket redan har diskuterats mycket?
Varför är detta inte tillgängligt här i Filippinerna…?
Tillåter private relay arbetsgivare att se trafiken på Wi-Fi-nätverk?
iCloud, även för bara 50 GB-alternativet.