Utrullning av "gratis" Forticlient VPN med förkonfigurerad profil på datorer (gamla forticlient redan installerad)

Hej,

Jag vill distribuera Forticlient VPN till datorer via Intune. De har redan en äldre version av VPN-klienten installerad.

Jag har redan försökt detta med instruktionerna nedan:

Tyvärr fungerade inte detta som planerat eftersom det inte fanns något i instruktionerna om konfig/profile utan EMS och jag vill distribuera VPN-profilen (SAML-autentisering, gateway,…) tillsammans med installationen. Utrullningen via Intune ska uppgradera den befintliga Forticlient VPN till önskad version (7.0.7.0345) samt vara avinstallations- och uppdaterbar via Intune. (och vara synlig i listan över installerade program) Klientinstallationen bör installeras för alla användare av enheten. Kanske har någon här en steg-för-steg-guide för detta?

Tack på förhand.

Jag kan egentligen inte hjälpa till med installationen, men alla inställningar är i princip registernycklar (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Fortinet\FortiClient), så du kan enkelt skapa en baseline på en testmaskin, exportera dem och trycka ut till klienten.