Så, uh, jag har varit medlem i UsenetServer sedan 2009 (nyss kollat upp det). Jag avbokade nyligen mitt konto eftersom jag har husprojekt och annat som håller mig upptagen det senaste året, och även snart.
Senast månaden gick ut för 3 dagar sen, den 18 januari.
Idag, den 21 juni, får jag ett email med rubriken “$2.99 Usenet Just For You” som säger:
Kom tillbaka till UsenetServer med ett exklusivt erbjudande på $2,99 för obegränsade nedladdningar, obegränsad sökning, obegränsad hastighet och mer!
När du får detta erbjudande kommer du också att få GRATIS Zero-Log VPN och en livslång rabatt på 85 % - vilket betyder att du har detta erbjudande så länge du är kund hos UsenetServer.
Detaljerna som nämns:
Ditt erbjudande inkluderar:
85 % rabatt för livstidsrabatt
Obegränsad hastighet
Obegränsade nedladdningar
4693 dagars behållning
55 anslutningar
GRATIS Zero-Log VPN
Jag försökte mitt bästa för att se om länken fungerade i en privat webbläsare. Men jag tror att den är kopplad till min e-postadress eftersom den är Base64-kodad och den hade min e-postadress i länken. Så jag är inte säker på om det skulle vara ett brott att dela den.
‘Redirect’-länken ger inte erbjudandet i en privat webbläsare. Så det skulle inte fungera heller. Jag antar att det är kopplat till ditt konto efter att du avbokar.
/TL;DR
Avsluta ditt gamla UsenetServer-abonnemang, vänta 30 dagar tills det går ut, använd 3 eller 4 dagar utan Usenet (från Usenetserver), och du får ett kupongerbjudande för “$2.99 Usenet Just For You”. Kanske… Jag vet inte vad kriterierna är för att få detta erbjudande.
Först, ta bort dina cookies för den sidan (gå in i din webbläsares cookies, och leta efter “Cookies and other site data” → “All cookies and site data” eller något liknande. Sök efter domänen “usenetserver.com” och ta bort alla cookies.
OBS: Detta är inte rabatten jag nämnde ovan. Det verkar vara en generell registreringssida för $7,99/mån och uppåt prismässigt (det tvingade mig att skapa ett nytt konto för $2,99/mån).
Nedröstarna är ofta kliniskt idiotiska. Förvänta dig ingen logik eller svar från dem. De lurar i skuggorna som kackerlackor. Vidriga varelser som inte gillar att visa sig, och med rätta. De ser ofta hemska ut.
Jag provade till och med i en helt annan webbläsare, och jag fick fortfarande ett “Du får inte ansluta till den här servern”-fel.
När jag försökte med en VPN var det första gången jag kunde se de erbjudna planerna, vilket får mig att tro att jag faktiskt är IP- eller geoblockerad.
Det är trist att de förlorar en kund. Jag har verkligen aldrig hört talas om någon usenet-leverantör som geoblockar länder, och jag har varit med ett tag.