Så, jag har varit medlem i UsenetServer sedan 2009 (nyligen kollat upp det). Jag stängde nyligen mitt konto eftersom jag hade husprojekt och annat som höll mig busy det senaste året, och för framtiden.
Förra månaden gick ut för 3 dagar sedan, den 18 januari.
Idag, den 21 juni, får jag ett email med rubriken “$2.99 Usenet Just For You” som säger:
Kom tillbaka till UsenetServer med ett exklusivt erbjudande på $2.99 för obegränsad nedladdning, obegränsat sökande, obegränsade hastigheter och mer!
När du får detta erbjudande, får du också GRATIS Zero-Log VPN och en livstidsrabatt på 85% - vilket innebär att du kan behålla detta erbjudande så länge du är kund hos UsenetServer.
Detaljerna som nämns är:
Ditt erbjudande inkluderar:
85% rabatt på livstidsrabattObegränsade hastigheter
Obegränsade nedladdningar
4693 dagar bevarad data
55 anslutningar
GRATIS Zero-Log VPN
Jag försökte mitt bästa att se om länken fungerade i en privat webbläsare. Men jag tror att den är kopplad till min e-postadress eftersom den är base64-kodad och innehöll min e-post i URL:en. Så, jag är inte säker på om det skulle vara ett brott att dela den.
‘Omdirigerings’-URL:en ger inte erbjudandet i en privat webbläsare. Så, det skulle inte fungera heller. Jag antar att det är kopplat till ditt konto efter att du har avbokat.
/TL;DR
Avsluta ditt gamla UsenetServer-abonnemang, vänta 30 dagar tills det går ut, gå 3 eller 4 dagar utan att använda Usenet (från usenetserver), och du får ett “$2.99 Usenet Just For You” kupong-erbjudande. Kanske… Jag vet inte vad kriterierna är för att få detta erbjudande.