Hej igen,
Jag lade ett inlägg för ungefär en vecka sedan för att försöka förstå varför Talespire inte laddade något och “Letar efter den bästa regionen” varje gång jag försökte skapa en ny kampanj. Jag förstår att det beror på att jag använder VPN, men jag har försökt allt jag kan för att få det att sluta påverka Talespire, men ingenting har fungerat. För att nämna, jag använder Express VPN och har försökt använda funktionen “valda appar använder inte VPN” på talespire.exe. Tack för all hjälp.
Jag antar (kanske felaktigt) att Talespire delvis använder Steams multiplayer-backend, är du säker på att det inte är Steam som orsakar problemet? Jag är ganska säker på att Valve är öppet skeptiska till VPN, och Express VPN är tillräckligt känt för att deras serverpark-IP kan bli blockad om de vill det (då måste du hitta vilka av Steams processer/tjänster, kanske flera, som används och exkludera dem)
Bara en uppdatering, jag försökte avinstallera Express VPN för att se om något skulle förändras, och det har exakt samma problem. Jag kommer att prova att installera om det, men jag har till och med kontrollerat nätverksanslutningen för att se om Express fortfarande var där, och det är det definitivt inte.
Jag vill bara skapa något
Baserat på deras tidigare utvecklarbloggar tror jag inte att de använder Steams backend alls. Det är därför det finns inbjudningskoder för att delta i kampanjer, snarare än att använda inbjudningar via Steam eller liknande. De använder en egen setup som är hostad på AWS.
Om det inte är VPN:n kan det vara din brandvägg, din routers brandvägg (osannolikt om den är på standardläge), din ISP eller att du bor i en region som inte täcks av deras servrar (vet inte om det ens är möjligt, och om det var det borde VPN kunna lösa det, om det inte är blockerad, men andra VPN:er fungerar, så…)