Undvika företags VPN-begränsningar - önskar råd

Mitt företag införde precis en no-VPN-policy tillsammans med en lista över begränsade länder. Jag är en digital nomad och letar efter ett sätt att komma runt detta. Jag förstår att jag måste använda obfuskatorläge. Dock,

• Om jag installerar NordVPN-appen på min företagslaptop kommer de att upptäcka körbara filer.
  • Min iPhone NordVPN-app verkar inte kunna använda TCP och Obfuscation-alternativen som min laptop NordVPN-app kan, så jag kan inte tethera internet till min laptop via min iPhone.

Kan någon komma på en lösning på detta problem? Måste jag byta ut min telefon? Finns det något sätt att använda en obfuskad NordVPN-server utan att installera en extra applikation på min laptop som kan upptäckas?

Dessutom: Jag har upptäckt att Vissa NordVPN Obfuscated-servrar visas som VPN:s på https://ip.teoh.io/vpn-detection. Jag gissar att det är möjligt att spåra vilka IP:s VPN-tjänsteleverantörerna använder? Så jag kanske behöver sätta upp en personlig, hemmaskapat obfusk valvesVPN. Några tips för att komma igång med det?

Ge OpenVPN för iOS ett försök. Den är konfigurerad att köra på TCP-port 443, OpenVPN-trafik ser identisk ut med vanlig SSL-trafik och är idealisk för företagsnätverksbegränsningar.

Ja, ditt företag kan upptäcka otillåten programvara som installeras.
Nej, du kan inte tethera din telefon som kör en VPN (åtminstone har jag aldrig lyckats med några st).
Det bästa tipset är att sätta en VPN på din brandvägg / router, men det kan till och med strida mot användarvillkoren och kan leda till att du får sparken för det.

Jag har försökt lista ut detta sedan mitt företag blev ett kommunistiskt företag när det gäller IT.

Jag arbetar med IT - de gör det inte bara omöjligt att göra mitt jobb ordentligt, utan tar bort all rolighetsfaktor också.

Jag har testat VPN via Linux virtuell maskin som körs på min företags Windows-maskin. Inget - det är blockerat. Jag har inte experimenterat med att använda min egen VPN-installation ännu, kanske behöver jag sätta upp en server hemma och se om jag kan routa trafik där under radarn.

Om inte, ska jag se om jag kan lura dem genom att sätta upp en Windows virtuell maskin på min personliga enhet, med samma enhetsnamn / ID som min arbetsmaskin, förhoppningsvis tillåter det mig att använda min egen maskin på vilket nätverk som helst för att göra som jag vill, och sedan använda Cisco VPN för att ansluta till arbetsnätverket på Windows-virtuella maskinen.
Om det fungerar, skulle jag se det som en ganska säker operationsmetod.

Jag är inte säker på vilka komplexiteter det innebär, men det är en idé. Dags att googla…

Hej, ditt inlägg togs automatiskt bort eftersom ditt konto inte uppfyller våra karma-krav. Konton måste ha minst 100 sammanlagda karma för att publicera i den här subreddit. Denna regel syftar till att förbättra kvaliteten på inlägg som skickas in och minska missbruk från trollkonton.

*Jag är en bot, och detta var ett automatiskt ingripande. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har frågor eller funderingar.