Några uppdateringar om appen för Apple TV? Det var ett tag sedan!
Det är inte tillgängligt ännu men du kan använda en VPN-router för att koppla din Apple TV-enhet till VPN. TorGuard erbjuder en OpenVPN- och Wireguard-konfigurationsgenerator i medlemsområdet:
Det finns en app som heter ‘VPN Client Bee’ i TV OS-appen butiken. Det är en VPN-klient som låter dig ladda upp en VPN-konfiguration via en webbadress. Jag genererade en Wireguard-konfiguration med Torguard-konfigurationsgeneratorn och laddade upp den, det fungerar för mig.
De har inga planer på det och jag är trött på att vänta och byta till en annan leverantör. Det har gått 4 månader sedan de sa att det skulle släppas snart. https://www.reddit.com/r/torguard/comments/1bdr2sd/whenwill_there_be_an_apple_tv_client_app/
De har uppenbarligen inte börjat om de ger instruktioner för VPN vid routern.
Tack för infon. Vet du om detta fungerar för dedikerade IP:er? Jag behöver verkligen kunna VPN:a min Apple TV via en dedikerad IP-adress.
Uppdatering: Så jag lyckades konfigurera det med en dedikerad IP men när jag försökte kolla min IP via ett hastighetstest, distinctla den hela tiden. Jag försökte spara om konfigurationen och nu frågar den efter $30 för en årlig prenumeration. Kommer nog att hoppa över detta och byta VPN-leverantör till en som erbjuder dedikerade IP:er och en Apple TV-app.
Uppdatering 2: Jag testade appen Passepartout, det är en engångsavgift på $15 och tillåter mig att använda min dedikerade IP-konfiguration. Fortfarande störigt att jag måste använda en tredje part, men för $15 sparar det mig besväret.
Förhoppningsvis hittar någon annan detta användbart.