Jag uppskattar några av era tankar här… och ja jag vet, jag borde inte bry mig om vad andra tycker… och det gör jag inte. Om jag gjort det hade jag slutat odla för flera år sedan. Jag tycker bara att detta är lite roligt och undrade om jag inte är den enda. Jag är 45 och har varit allvarligt med trädgårdsarbete i 5 år, men under de senaste åren har jag börjat dela mina tankar, frågor, åsikter och bilder på min trädgård och gård. Jag arbetar mest med kvinnor och jag får ofta kommentarer som: Jag önskar att min man skulle göra detta… han skulle aldrig bli tagen för att göra ”tjejor” saker som det här eller wow så sött…vad tycker din fru om allt detta? Åh jag känner en man som odlar men han är typ 80 plus. Den enda andra man jag känner som har en liknande trädgård är gay. Eller när folk kommer hem till oss får jag ofta höra: Älskar vad din fru gjort med trädgården och andra könssterotypa kommentarer och komplimanger. Vad missar jag? Är det för att jag är i södern där detta är tabu eller något? Jag är naiv? Jag bryr mig inte, vill bara höra om någon annan har liknande erfarenheter?