Jag flyttar utomlands och undrar om min Kayo kommer att fungera för att titta på den kommande AFL-säsongen utomlands om jag använder en VPN för att ansluta till en australisk server. Jag vet att vissa streamingtjänster blir bättre på att upptäcka och blockera VPN-användare.
Det bästa sättet att titta utomlands är med watchafl. Alla klubbar har ett internationellt medlemskap som kostar runt 199 AUD och ger dig ett års access till watchafl. Watch AFL är i princip fox sports. Du kan se allt på fox footy inklusive varje match.
Jag bor i Nya Zeeland och det har varit en räddare i nöden.
Kayo fungerar inte med VPN. Det brukade det göra, men något förändrades nyligen. Jag testade fyra olika VPN:er och inget fungerade.
Du kan dock använda en DNS-forwardingtjänst som Getflix. Jag tittar på Kayo i Nya Zeeland på min Chromecast hela tiden.
Var medveten om att Kayo inte visar grand final och det enda sättet jag har hittat att (lagligt) se GF är via Watch AFL. Om du inte är medlem kostar GF ungefär 50 dollar.
Jag blev medlem som internationell medlem förra året och hade då Watch AFL. Men jag tycker att Watch AFL är en mycket underlägsen tjänst. Streaming-kvaliteten är dålig, och under föregående säsong fungerade inte ljudet när jag tittade via Chromecast. Jag har skickat in flera ärenden och aldrig fått något svar.
Mitt råd är - Kayo + Getflix, extra poäng om du kan dela Kayo med någon annan. Var bara beredd på att du kanske måste betala för GF.