Hej allihopa. Jag ska till Cancun i en vecka i november och vill se min Philadelphia Eagles spela mot Packers på söndagen jag anländer. Jag prenumererar på YouTube TV och skulle streama via min laptop men jag är säker på att det är lite “utanför marknaden”.
Dessutom vill jag streama Netflix eller Hulu på kvällen.
Kan jag använda en VPN för att placera mig i min region för att se Eagles-matchen? Skulle det också fungera för att få tillgång till US-baserade Netflix- och Hulu-alternativ? Jag har aldrig använt en VPN förut så all hjälp vore fantastisk, tack.
Vad sägs om att sätta upp en VPN-gateway hemma och ansluta till den servern?
Det kan göras ganska enkelt med OpenVPN Cloud, där du lättare kan undvika olika blockerade inkommande anslutningar direkt till din hem-IP-adress. När du är ansluten ser all din internettrafik ut som om du surfar från din hem-ISP.
OpenVPN Cloud har ett gratisnivå som tillåter 3 samtidiga anslutningar. VPN-gateway hemma skulle använda en av dessa. Då kan du ha två tillenheter anslutna när du är på språng.
Jag satte upp detta för min pappa så han kunde titta på fåglarna i Florida. Kommersiella VPN kan fungera, men kan också bli blockerade. Det säkraste sättet är att köra en VPN-server från ditt hemnät.
Det enklaste är att köra en OpenVPN-server på din router om den stöder det. Om din router inte stödjer detta är det nog en bra anledning att uppgradera.
När VPN-servern är igång, installera OpenVPN-appen på den enhet du vill titta på. Om du vill titta på en enhet där du inte kan installera appen, som en smart-tv, behöver du en rese-router.
Jag var faktiskt i Cancun förra månaden och använde en VPN för att titta på NBA-finalerna på Hulu. Du behöver bara byta plats. Mycket enkelt.
Ja, VPN borde lösa dina problem.
Ja, det skulle hjälpa. Skaffa ett VPN av hög kvalitet och titta på din match. Alla har 30 dagars pengarna tillbaka-garanti, så till slut förlorar du inget. De har en enkel app som kan ansluta dig med några klick – ingen manualkonfiguration behövs.
Ett bonus tips – innan du köper, fråga livechatten hos VPN-leverantörerna om de fungerar med den streamingtjänst du ska använda för att se matchen (de brukar kontrollera det för dig så du inte köper något som inte fungerar, eftersom live-streaming kan vara lite knepigare jämfört med Netflix, Hulu eller Amazon Prime).